Özge

Özge
“ Okuyan insan, dünyanın aklına yaslar sırtını. “
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
9/10
·266 syf.··
Beğendi
·
2019 52. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2019 19:12
Aldoux Huxley'in muazzam bir hayalgücü içeren bu distopyası, genel anlamda özgürlük kavramının ne kadar esnek ve soyut olduğuna değiniyor. Aslında distopya mı üyopya mı olduğu okura göre değişiklik gösterecektir. İnsanın temel amacı toplumsal bir mutluluk mudur? Cevap olumlu ise, kitap bir ütopyadır. Mutluluk kadar özlem, acı, yalnızlık gibi hislere de ihtiyacımız olduğunu düşünüyorsak kesinlikle bir distopyadır. Ben kesin olarak distopya olduğunu düşünenlerdenim. Mutlu bir aptal mı olmak isterdin yoksa mutsuz bir farkındalık mı ? sorusu kitabın genel çerçevesini oluşturuyor diyebiliriz. 1932 yılında yazılan kitapta şu anda yaşadığımız döneme dair bir çok öngörünün tuttuğunu görüp şaşırıyorsunuz. Benim bu kitaba dair tek eleştirim okuyucudan dünya devleti ile vahşi ayrıbölgesi arasında tercih yapması istenmesi ve ne yazık ki üçüncü bir ihtimalin olmaması. Zaten yazar da sonradan eklediği önsözde buna dair bir öz eleştiri yapıyor. Mutlaka okunması gereken, iz bırakan bir eser.
Bilim
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley · İthaki Yayınları · 202173,3bin okunma
Ecem isimli okura yanıt verildi
Özge
Aslında içerisinde birçok ütopik değer de barındırıyor. Örneğin bu dünyada savaş, açlık, hastalık vs yok. Bunu yeterli bulan insanlar için ütopya olduğunu gördüm. Fakat daha fazlasını isteyen bizler için tabii ki distopyadır :)
9/10
·266 syf.··
Beğendi
·
2019 52. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2019 19:12
Aldoux Huxley'in muazzam bir hayalgücü içeren bu distopyası, genel anlamda özgürlük kavramının ne kadar esnek ve soyut olduğuna değiniyor. Aslında distopya mı üyopya mı olduğu okura göre değişiklik gösterecektir. İnsanın temel amacı toplumsal bir mutluluk mudur? Cevap olumlu ise, kitap bir ütopyadır. Mutluluk kadar özlem, acı, yalnızlık gibi hislere de ihtiyacımız olduğunu düşünüyorsak kesinlikle bir distopyadır. Ben kesin olarak distopya olduğunu düşünenlerdenim. Mutlu bir aptal mı olmak isterdin yoksa mutsuz bir farkındalık mı ? sorusu kitabın genel çerçevesini oluşturuyor diyebiliriz. 1932 yılında yazılan kitapta şu anda yaşadığımız döneme dair bir çok öngörünün tuttuğunu görüp şaşırıyorsunuz. Benim bu kitaba dair tek eleştirim okuyucudan dünya devleti ile vahşi ayrıbölgesi arasında tercih yapması istenmesi ve ne yazık ki üçüncü bir ihtimalin olmaması. Zaten yazar da sonradan eklediği önsözde buna dair bir öz eleştiri yapıyor. Mutlaka okunması gereken, iz bırakan bir eser.
Bilim
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley · İthaki Yayınları · 202173,3bin okunma
Kaan isimli okura yanıt verildi
Özge
Evet kitapta geçiyor ve aynısını düşünmüştüm. Vurucu cümlelerden biriydi :)
Yıldız kümelerinin sık sıralar halinde dairesel devinimlerini gönlümce izlediğim zamanlar, ayaklarımın artık yeryüzüne değmediğini hissediyorum.
Sayfa 70·Kitabı okudu
Bilim
Işık Altunbaş isimli okura yanıt verildi
Özge
Bakacağım mutlaka. Teşekkür ediyorum öneriniz için :)
Dünyada bir zamanlar bir Rembrandt'ın, bir Beethoven'ın, bir Dante'nin, bir Napoleon'un yaşadığı hakkında en ufak bilgisi bulunmayan birinin kendini büyük bir insan sayması son derece kolay değil midir? Yazarın okuduğum ilk kitabı. “Bu kadar geç kalmamalıydım” dememe yetti. Yazdıkları da hayat hikayesi kadar etkileyici.
Esra isimli okura yanıt verildi
Özge
Ben de soluksuz okudum ve çok sevdim.😌