Sena Ç

Sena Ç
Zamanla aradığımı bulacağım.
Av.
Kocaeli Üniversitesi
Trabzon, 17 Mayıs 1997
511 okur puanı
Nisan 2017 tarihinde katıldı
8/10
·104 syf.··
2018 45. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 24 Temmuz 2018 21:36
Uzunnn Uzunnn vakitler sonra tanışacağı mı düşündüğüm bu eserle tanişmadigimi öğrenince hemen tanışmamı isteyen dünyalar tatlısı Beyza'ma(sevgili atsever kedisever animesever...) vesile olduğu için kucak dolusu sevgiler .Sen olmasan belki de hiç tanışacamayacaktık senin Hessen'le:) Bu yazarı Knulp ile tanıdığım için mutluyum.Siddharta'nın -okumamış olsam da- içeriğini az çok bildiğim için Knulp'da neler ile karşilaşacagim konusunda şaşkınlığa uğramadım.Hafif bir ön hazırlığımın olması benim için iyi oldu. Göçebe bir hayat süren Knulp'ın hayatına bir dahil olduk bu eserde.Dünyevî hırslarindan arınmış,kendisinden başka bir şeyi olmayan,akıllı,temiz ve titiz kendisine öz saygısı olan bu adam sürekli bir hareket halinde bir hayat ile şehir şehir dolaşır orada tanıştığı insanlarla güzel ilişkiler geliştirir. ama... Sonu biraz hüzünlü , bu yüzden üç noktayı doldurmak istemedim.Başlarda göçebe bir hayat bana oldukça güzel geldiyse de sonradan Knulp'un durumu beni ister istemez üzdü ve hiçbir şeyin mükemmel olmadığını gördüm :/(Bu hayatın kendisi değil mi zaten hiçbir şey mükemmel olamaz ) Kitabın bize vermek istedigi birçok mesaj var gibiydi.Bunlari anlayabildigimden emin deilim ama Bana göre kitabın verdiği mesajlar şunlardı : Hayat bir yolculuktan ibaret ve sen bir göçebesin bu yolculukta. Yükün olabildiğince az olsun.Huzuru ve hakikati ancak böyle bulabilirsin. Koşma ! Adımlarını hissederek ve şükür dolu bir şekilde at. Doğaya bak! Şükret! Temiz havasını içine çek ! Gerçek huzuru yanlış yerde arama. Yolculuğunda her adımda bir şeyler ögreneceksin ve bu seni çoğu kişiden daha bilge ve olgun yapacak. Yolculuk iyileştirir, sadece dene! Kitap
KnulpHermann Hesse · Yapı Kredi Yayınları · 20222,607 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Orucun manevi anatomisinin kitabı
9/10
·139 syf.··
Beğendi
·
2018 35. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2018 03:02
ileride tanışmayi planladigim -yok aslında çekincelerimden dolayı bildiğin kaçtığım-bu yazar bir ramazan günü kapımı ne güzel çalıverdi.Böyle davetsiz misafire can kurban! Ben tek oruç yazılariyla gelecek sanarken bir de baktım ki başka bir kitabını da(İslamın dirilişi) getirmiş bana.Bu ramazanda iki kitabiyla tanıştırdı beni ki ne hoş bir ziyaretti! "Şuan zamanı değil, ileride okurum" listesinin yazarlarindan Karakoç'u kurtardıklari için etkinliği düzenleyen arkadaşlara sevgilerimi saygılarımı iletmeyi borç bilirim.Vesile olduğunuz için kucak dolusu sevgiler.... Ramazanın ikinci evresinde okuduğum bu eser düşündüğümden çok daha güzel çıkınca ve içeriği dolu dolu olunca hafif keşkeler sayiklamadim değil.Ramazandan önce okunsa ne de güzel olurmuş. Satırlarina gönlünü katmış bu insanın cümlelerinde kaybolmamak ne mümkün! Oruç ancak bu kadar güzel anlatilabilirdi.Okudukça daha bir sevdim bu ayı. Bu ayın huzuru bambaşka ona laf yok ama orucuma baktim Susuverdim.Hüzünlü ve boynu büküktü.Soramadim ona benden memnun musun diye .Hüzünlü havasından anladım ki ona gerek değeri ihtimamı göstermemişim.Bahanelerim vardı sağlam bahaneler! Cidden çabalamıştım ama çabalarım hayat mecburiyetler listesinin baskısına dayanamamiş benim orucu ikinci plana atmıştı.Hakliydi hüznünde ayıptı yaptığım. ""BİTMEMİŞ BİR İŞİN AKŞAMI OLMAK BÖYLE YAŞARSIN ÖMRÜN BOYUNCA "" hayatımız tam olarak böyleyken ben niye hep geniş bir zaman arama derdindeydim ki!Şeytan'ın sağdan yaklaşma taktiği:/ Düşününce hiçbir şey bahane değildi.Bu koşuşturma hiçbir zaman bitmeyecekti.Bu yüzden sanırım ipleri ele almak gerekiyordu.Berekete muhtaç günlerimiz için "Rabbim
Din
Samanyolunda ZiyafetSezai Karakoç · Diriliş Yayınları · 20254,592 okunma
8/10
·169 syf.··
2018 31. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2018 11:05
Kitabın başından değil de sonundan başlamak istiyorum.Kitaptaki karakterimizin kızının (tam bir zehir:)) babacığı için hazırladığı etkilendiği kitaplar listesinde başı hedef türkiye -oktay Sinanoğlu çekiyor . (Kocaeli Kitap okuma grubu as bayraklari) listeyi beğendim paylaşmak istedim Liste şu şekilde : 1- Hedef Türkiye - Oktay Sinanoğlu 2- Beyaz zambaklar ülkesinde -Grigoriy Ş. Petroy 3- Mucizeler adasına yolculuk 4- Barbaros Hayrettin Paşanın Gazavatnamesi 5- Simyacı 6-Haberci-halil Cibran 7-1984- 8-Cesur yeni dünya 9- Küçük prens 10-saatleri Ayarlama Enstitüsi 11- Alice harikalar ülkesinde 12-Hile yolu- 13-No logo-Naomi Klein** 14-Nihat genç #butun kitapları 15- 26.Kilometre cengiz alkış 16-Sunay akın #butun kitapları 17-Markaların kara kitabı -K.Werner/ H.weiss 18-Kardelen çiçeği 19-Tekelistan #yalcin küçük 20-Pupa yelken #sadun küçük 21-Nazik erik # bütün kitapları 22-Mektuplardan gelen ses # samimi ayverdi 23-Maarifetname # Erzurumlu ibrahim hakkı hazretleri 24-hamili kitap yakınımdir # hakan yaman 25- 3 semavi dinin kitapları 26- Jules verne #butun kitapları 27 -Robinson Crusoe 28- Kemalettin tugçu
Televizyon
Hıdır Kişisel GelişiyorAhmet Şerif İzgören · Elma Yayınevi · 20182,510 okunma
8/10
·150 syf.··
2018 26. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2018 23:32
Bu incelememi sitede ilk tanıdığım avukat olan Sui Generis'e ithaf ediyorum.(ve tabi etiketlemeyi de bilmiyorum).Zor bir zamanimda tanıdığım sevgili Sui ilk inceleme ithaf ettiğim kişisin:) Dikkat! Bu inceleme savcı olmak isteyen genç arkadaşlarımız için olumsuz içerik içerebilir:) Geçen sene kütüphanede görüp 1 yıl sonra aklımda beliren bu kitabı sessiz sakin bir vakitte okumak nasip oldu. Peki ne okudum bu kitapta? Duruşma salonlarında "Adalet Mülkün Temelidir" yazısının bazen sadece bir cümle olduğunu fiiliyatta bunun karşıt önermeleriyle dolu olduğunu okudum. "ARADIĞIM ADALET,YİTİRILMESINE YARDIMCI OLDUĞUM ADALET MİYDİ? Diyen bir savcının çaresiz kalışlarına ortak oldum. Okuduğum olaylarin gerçek oluşu içimde bir ürperti oluşturdu.Savcılık hakkında kulaktan dolma birkaç bilgi sahibiyken bir savcının girdigi davalar,şahit oldukları,çıkmaza girip zorlanişlari, bana bu mesleğe bakma açısından farklı bir pencere açtı.Gözümdeki saygınlığı daha da arttı. Ve şunu anladım tüm zihnini hayatını adaman gereken bir meslek .Ben savcılığin zorluğundan bahsederken diğer mesleklere kolay demiyorum yanlış anlaşılmasın ama İşleri gerçekten ciddi ve her girdiğinde içinı kasvet dolduran adliye koridorlarindan tut karakollara kadar hep stresli ve gergin işlerle uğraşıyorlar.(En azindan benim çıkarımım bu,hatam varsa düzeltin:)) Zor...Ben sadece seyirciydim ama benim de stresten sırtıma ağrılar girdi. Okurken " Allah'im ne acılar var! Cümlesi çıktı istemsiz dilimden. Bazen okurken sinirlendim.Hani sizinde Tv'de görüp nasıl serbest bırakılır ya da nasil bu kadar az ceza alir dediğiniz katiller var ya savcıyla birlikte öfkelendim bunlara ben.Bazı şeyleri ne kadar uğraşsak da değiştiremeycegimizi gördük gözlemledik sayın savcıyla.Peki Neden?hukuk devleti değil siyaset
Hukuk
Bir Savcının Not DefterindenÇetin Yetkin · Salyangoz Yayınları · 200892 okunma
8/10
·40 syf.··
2018 22. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Nisan 2018 19:35
Bir insanı tanımanın yani en azından fikir sahibi olmanın yolu onun yazdıklarına bakmaktir.Ben de öyle yaptım.Serçe ile tanısma sebebim arkadaş ortamında ismi geçen birinin yazdıklarını merak etmemden ibaret. Merkezin tam ortasındaki büfenin dergi standartinda gezerken merakım tekerrür etti ve çektim bir serçe.Artık tanışma vakti geldi dedim. Şiir kısa hikaye deneme ve çizimlerden oluşan bu dergide yazıların çoğunu beğendim dersem abartı olur.Ama güzel diyebileceğim yazılar mevcuttu. Şiirlere laf yok hepsi bambaşka dünyaların eseri farkındayım ve enteresandılar. Ama yazılar...Bazıları-bilmiyorum eleştirmek ne kadar hakkim ama- sevmedim , bir dergi icin basit geldi. Eleştirmemden dergiyi beğenmediğim anlaşılmasın derginin tasarımı olsun samimiyeti olsun dergiyi sevmemi sağladı. En sevdigim ayrıntı her sayfanin(çizim paylaşılan sayfalar hariç) köşesinde minnacık guzel söz ve söz yazarının paylaşılması. Mesela mesela sayfa 15 de Köşede şu yazıyor: ""İSTEDİM Kİ BANA BU KADAR YAKIN OLAN İNSANLAR BİRKAÇ KELİMEYLE ,BİR KAÇ CÜMLEYLE,BİR BAKIŞLA,BİR NEFES ALIŞIMDA ANLASINLAR NE OLUP BİTTİĞİNİ. "" TARIK TUFAN <3<3(SEVDİM ÇÜNKÜ T.T.) dergiyi sevmem de benim jenerasyon olmasınin etkisi de var tabiki.Benim yaştaşlarim 2 sene önce oturmuş düşünmüşler.Bu dünyaya güzel bir şeyler bırakalım.İçi huzur olsun siir olsun dışı edebiyat kaplı olsun.Dünyayi daha güzel hale getirmeye çalışan bu insanlarin edebiyat şarkısına kulak vermek istiyorum.(eski sayilar için yaşasın kocaeli kitap fuarı son 29:)) Başka bir şey daha bu dergicigimiz bu ay bize kuş yemi hediye etmiş.Nefes dedikleri girizgahta diyorlarki; """"Dağlara bugday serpin,kuşlar aç kalmasın erdemini taşıyan medeniyetin bakışına dönmeye çalışıyoruz.Hediye ettiğimiz buğdayları kuşlara verin istiyoruz.Çünkü bir serçenin
Edebiyat
Serçe - Sayı 14 (Mart - Nisan 2018)Serçe Dergisi · Serçe Edebiyat Dergisi Yayınevi · 201819 okunma