İstanbul, Yahya Kemal'in: "Baktım, konuşurken daha bir kerre güzeldin." mısraıyle övdüğü güzele benzer.
Doğrusu da budur. İstanbul, ya hiç sevilmez; yahut çok sevilmiş bir kadın gibi sevilir; yani her hâline, her hususiyetine ayrı bir dikkatle çıldırarak.