"Dünyanın en basit,en zavallı,hatta en ahmak adamı bile,insanı hayretten hayrete düşürecek ne müthiş ve karışık bir ruha maliktir!
Niçin bunu anlamaktan bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri mahluku anlaşlması ve hakkında hüküm verilmesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz?"
"Dinim var benim.
Kendi dinim.
Bütün o yalancılardan, hokkabazlardan daha da dindarım ben!
Bunun için kiliseye gitmeme, gümüş kapları öpmeme, bizden daha iyi yiyip içen birçok düzenbazi cebimden beslememe gerek yok!"
Ömrünün son ânında şunun farkına vardığını düşün;
"Ben aslında hiç yaşamamışım ki."
Bence mecazen de olsa cehennemin kapısı işte o zaman açılıyor, yani içindeki cehennemin.