Tam bir Bizans Oyunu!
Puan vermedi·416 syf.··
2026 253. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2026 13:37
Olaylar ve kişiler hem gerçek hem kurgu bu açıdan kitabın sonundaki yazarın notunu kitaba başlamadan okumak daha faydalı olabilir. ''Doktor Breuer son derece acil bir sorun için sizi görmem gerekiyor. Alman felsefesinin geleceği sallantıda. Yarın sabah saat dokuzda Cafe Sorrento'da buluşalım.'' -Lou Salome- şeklinde notla başlıyor kitap. Bu aslında Lou Salome'nin Breuer'den filozof arkadaşı Nietzsche için bir yardım çağrısıydı. Üstelik hastanın kendisinin tedavinin farkında olmaması şartıyla. Neden nietzsche kendisi başvurmamıştı doktora? Breuer hiç tanımadığı birinden neden böyle bir kart almıştı? Aldıysa da neden kabul etmeliydi bu teklifi? Kabul etse dahi hastanın haberi olmadan onu nasıl tedavi edebilirdi ki? Bu soruların cevabını ve biraz da nietzsche yi merakla başladım kitabı okumaya. Irvin D. Yalom un da okuduğum ilk kitabı oldu bu ve anlatımını, kurgu yeteneğini daha doğrusu gerçekle kurguyu harmanlama şeklini çok beğendim. Psikoloji ile ilgili okuduğum kitaplar genelde biraz durağandı ama bu kitap oldukça akıcı. Kitabı okurken Doktor Breuer ile Profesör Nietzsche arasında satranç mücadelesini andıran bir tedavi sürecine şahit olacak kendilerinin de sürekli karıştırdığı gibi tedavi edenin kim olduğunu ayırt etmekte zorlanacaksınız. Psikoterapi ile ilgili de bir ön okuma yapabileceksiniz aynı zamanda bu alanda pek kitap okumadıysanız. ''Niceleri kendi zincirlerini çözemezler de, dostlarının azatçısıdırlar.'' diyordu Böyle Söyledi Zerdüşt kitabında Friedrich Nietzsche bakalım kimler zincirlerini kırabilecek bu kitap sayesinde. Şimdiden iyi okumalar dilerim.
Nietzsche AğladığındaIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 202470bin okunma
Böyle buyurdu zerdüşt hakkında görüşlerim
9/10
·%19 (65/335 syf.)·
Kitap harika bütün konular açılmış olay hakkında düşünülmüş okuyucuyuda aynı şekilde düşünür bırakıyor sadece bir sıkıntısı var öznel konuşuyorum kadınlar hakkında söylemleri hoşuma gitmiyor genel olarak bakıldığıında bayağı düşünür bırakıyor ve sizi sorgulamaya zorluyor yavaş okumanızı tavsiye ederim zor bir kitap hemen okunup anlaşılacak bir tarz değil kitabı okumaya başladığınızda günlük fiziksel hayatınızda farklılıklar göreceksiniz ister istemez oluyor.(artık dünyayı gri görüyorum) Böyle Söyledi Zerdüşt Friedrich Nietzsche
Duygu ve Düşünce
Böyle Söyledi ZerdüştFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202447,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Sessizce Değiştiren Bir Metin”
9/10
·335 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 07 Mayıs 2026 17:21
Böyle Söyledi Zerdüşt benim için her okuyuşta başka bir yüzünü açan kitaplardan biri oldu. İlk okumada sadece yoğun ve yorucu gelmişti, ikinci ve üçüncü okumadaysa altındaki düşünceler yavaş yavaş belirginleşmeye başladı. Nietzsche’nin dili bazen şiir gibi, bazen de bilerek sert ve karmaşık; bu yüzden tek okumada tamamen sindirmek gerçekten zor. Kitap boyunca insanın kendini aşması, sürü psikolojisinden çıkması ve kendi değerlerini yaratması fikri çok güçlü işleniyor. Özellikle Zerdüşt karakterinin yalnızlığı ve insanlarla kurduğu mesafe bende en çok iz bırakan şeylerden biriydi. Bazı bölümler insanı derinden etkilerken bazı sayfalar ise tekrar tekrar okunmayı istiyor. Bence bu kitap “anladım ve bitti” denilecek bir eser değil; her dönemde farklı hissettiren, insan değiştikçe anlamı da değişen bir kitap. Ağır ama aynı zamanda çok katmanlı olduğu için kesinlikle birden fazla kez okunmayı hak ediyor.
Felsefe
Böyle Söyledi ZerdüştFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202447,7bin okunma
Üniformalı katil ve sapıklar.
10/10
·418 syf.·
Beğendi
·
2026 12. kitabı
Nereden başlamalı bilemedim.. Kitabın bitmesini çok istedim bir an önce ve bir daha asla devam etmek istemedim. Akıcı bir dili olmasına rağmen yine de her bir satırında bir yandan acaba ne olacak diye beklerken bir yandan heyecan ve korku içinde satırları okurken buldum kendimi.. Okudukça Diyarbakır zindanları geldi aklıma kitabın ağırlığı ve o geçmişin verdiği acılar ağır geldi ... Eminim ki okuyacak olanlar benim ne demek istediğimi anlarlar. Burada da en güzeli o küçük çocuklar büyüdü ve kendi intikamlarını kendileri aldı bir nebze olsun çocukken onlardan çalınan bedenlerinin intikamı alınmış oldu Nokes gibi canilerin yaşamaya hakkı asla yok. İnsan nefret ediyor mesleğini layıkıyla yerine getirmeyen gardiyanlardan ,polislerden, müdürlerden özellikle de mesleğini pisliklerini devam ettirmek ve saklamak amaçlı yapan kendine kahraman gibi gösteren aslında beş kuruş etmeyen zihniyetsiz zavallı sapıklara verilen üniforma sadece ucuz bir bez parçası gibi üstlerinde duruyor ve bu onlar için ben herşeyi yaparım tüm yetki bende düşüncesine getiriyor ne zavallı bir düşünce.. Gülistan Doku arkadaşı Rojwelat ,Rojin Kabaiş ve daha niceleri gibi bir çoğu ve adını dahi bir çoğumuzun bilmediği kadınlar/ erkekler ve çocuklar hepsi bu tür sapıklar yüzünden dünyada cehennemi yaşayıp veda ettiler ne acı... Şu hayatta biraz yaşayıp sonra göçüp gidecektik buna da bazılarının pislikleri yüzünden bir çoğumuz hayata eksik şekilde veda etmek zorunda kalıyoruz.. Kitapta bir çok yerde etkileyici alıntıları var ama en vurucu olan ve okurken sadece sayfaya baktığım iki alıntı bırakıyorum aşağıya. "Kimsenin bunları duymaya ihtiyacı olduğunu sanmıyo­rum," dedi Michael. "Böyle yerlerde vakit geçiren bir sürü insan var. Neler döndüğünü hepsi biliyor. Daha önce içeri gir­meyenler de buna
SuskunlarLorenzo Carcaterra · Artemis Yayıncılık · 2012322 okunma
Puan vermedi·544 syf.··
2026 50. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 31 Mart 2026 23:15
Öncelikle 241. sayfadayım ve şu ana kadar farah karakteri o kadar ezikti ki utanmaktan yoruldum. Ben kızın daha güçlü ve cesur olduğu hikaye isterdim herkesin karşısında ezilip bükülmesini istemezdim ve gurur karakterinin 17 tane raporlu olup dağıtıp yıkmasının güzellemesi olmaz yani ben daha kaliteli bir kitap bekliyordum
Duygu ve Düşünce
Sarkaç 1Maral Atmaca · Ephesus Yayınları · 20281,074 okunma
8/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2026 5. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2026 23:36
Kitapta beğenerek okudum. Kitabı almadan önce tamamen incinmek ve incitmek üzerine yazılmış bir kitap olduğunu düşünmüştüm ama yanılmışım. Kitapta kimseyi hakîr görmemek, affedici ve ayıpları örtücü olmak, temiz ve nezaketli olmak, incitmemek ve incinmemek vb. konulara yer verilmiş. Rasûlullah Efendimiz, bir gün Hazret-i Ömer'e, Tavaf esnasında nezâketle hareket etmesini tavsiye ederek şöyle buyurmuştur: "Ey Ömer! Sen güçlü-kuvvetli bir adamsın. Hacer-i Esved'e erişmek için insanları sıkıştırarak zayıflara eziyet etme! Ne rahatsız ol ne de rahatsız et. Tenha bulursan Hacer-i Esved'i istilâm et ve öp, aksi takdirde uzaktan «el sürüp öpme» işareti yap, kelime-i tevhîd okuyarak ve tekbîr getirerek geç!" (Heysemî, III, 241; Ahmed, I, 28) Kitapta emeği geçen herkese teşekkür ediyorum Allah razı olsun. Osman Nuri Topbaş İncinme İncitme
İncinme İncitmeOsman Nuri Topbaş · Erkam Yayınları · 056 okunma