Puan vermedi·477 syf.··
Beğendi
·
2025 23. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 01 Temmuz 2025 17:10
İntermezzo Bir gün, D&R ‘a gittiğimde, çok satanlar ve çok okunanlar arasındaydı bu kitap. Dedim ki kendi kendime, bugün almasam da bir gün bu kitabı alacağım. Çünkü bu bana okumamı isteten bir şeyler vardı. Ne olduğunu tam olarak anlamlandıramıyordum. Sonra bir gün bu kitabı okumaya karar verdim. Daha önce de belirtmiştim sizlere her kitabın belli bir zamanı vardır işte bu kitabın zamanında gelmişti bence ve kitaba başladığında ‘normal insanlar’ kitabından çok daha farklı bir kitap okuduğunu fark ettim. Zaten her kitap birbiriyle uyumlu değildir. Hatta bazen yazarın onlarca kitabı arasından bir tane kitabı sanki o yazar yazmamış gibi hissettirebilir. Bu kitap sanırım güzelliği noktasında o kitaplardan bir tanesi. Kitap akıcılığı, roman oluşu ve gerçekten içerisindeki olay örgüsü sebebiyle çok çabuk okunabilecek güzel bir kitap. Ben bazı sebeplerle biraz geç bitirdim. Diğer okuyucuların daha çabuk bitirebileceğini düşünüyorum. Bu kitabı kitaplığınıza ekleyebilirsiniz. Kitaplarla kalın sevgiyle kalın iyi okumalar diliyorum. | 29/06/25 Aişe Bozdemir İntermezzo
1000Kitap
İntermezzoSally Rooney · Can Yayınları · 20244,429 okunma
29.06.25
10/10
·320 syf.·
2025 37. kitabı
Sonunda akan yaşlar Adelet için miydi acaba? Kendime mi..? İlk bölümü okuduğumda anladım dönüp dönüp tekrar okuyacağımı. Ben hiç daha ölümü bu kadar güzel tasfir eden bir yazı okumadım. Ama sanırım son paragrafta kaldım. Nasıl koparım oradan bilmiyorum. Bildiğim tek bir şey varsa da Nermin Yıldırım'ın kalemine olan hayranlığım ve içten içe duyduğum kıskançlık sanırım. Sanırım ben tüm Adaletler için ağladım...
DokunmadanNermin Yıldırım · Hep Kitap · 201711,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
7/10
·245 syf.··
2025 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2025 12:32
Merhabalar Osman Özer'in yazmış olduğu "Dünyanın Durduğu Gün" adlı eseriyle karşınızdayım. Tim, 29 yaşında bir gençtir ve bir sabah çok tuhaf bir güne uyanır. Dışarı baktığında hiçbir şeyin hareket etmediğini zamanın 06.03'te durduğunu görür. Zamanın neden durduğunu, anne ve babasının nerede olduğunu araştırmak için dışarı çıkar. Annesinin odada uyuyor olduğunu görür, babası da bahçede iş yaparken görür ancak babası hiç hareket etmez, donmuştur. Evde her şeyi kontrol eder. Elektrik, su dahil hiçbir şey çalışmaz. Neden böyle olduğunu düşünür bir daha zaman düzelecek mi diye düşünürken karşısına bir kız çıkar. Bu kız Lisa'dır. Lisa ona bu dünyanın artık yok olduğunu onunla beraber gelmesini teklif eder ancak Tim bu teklifi reddeder, dünyanın neden yok olduğunu sorar, Lisa Tim'i dinlemez ve Tim'i yanında götürür bir zaman yolculuğu yaparlar ve ileri yıllara giderler, Tim kendini kendi zamanına götürmesini ve ailesi ile beraber olmak istediğini söyler. Lisa onu ertesi gün geri götürür ve zamanın düzeldiğini görür. Ancak kısa bir süre sonra zaman tekrardan durur ve bu bir kısa süreli duruş değildir. Tim mücadele eder, tekrar zamanın aktığı o güne döneceğini düşünür. Lisa, Tim'in boş yere çaba harcadığını ve onunla gelmesi gerektiğini söyler, Tim ısrarla reddeder burda kalmak istediğini söyler. Bakalım Tim zaman durduğu zaman neler ile mücadele edecek ? Lisa'nın istediğini kabul edip onunla devam edecek mi? Zaman tekrardan akacak mı? Bilim kurgu türünde bir eserdi, bazı yerler düşündürücüydü bana göre, cevabını merak ettiğim yerler var kitabın devam serisinde belki merak ettiğim soruların cevaplarını alırım, ondan sonra iyice kafamda şekillenir tüm olanlar Siz daha önce bu kitabı okudunuz mu?
Dünyanın Durduğu GünOsman Özer · Cinius Yayınları · 202515 okunma
Puan vermedi·245 syf.··
2025 19. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Şubat 2025 00:01
#kübranınkitabı bir sabah saat 06:03 uyanıyorsunuz dünya donmuş , anne babanız dahil dahil bütün insanlar donmuş dünya Canlanana kadar kalpleri durmuş. Ve bir tek siz canlısınız ve geceleri ölüler canlanıyor.saat hep 06:03 . ve uzaylı mı yoksa başka gezegenden mi geldi büyücü mü olduğunu bilmediğiniz bir karşı cinsiniz gelip size diyor ki dünya ölmek üzere insanlık yok olmak üzere ve sizi başka yıllara götürmek istiyor bu durumda ne yapardınız nasıl tepkiler verirdiniz? İşte 29 yaşında ki tim aynen böyle bir güne uyandı ve lisa adın da bir kız gelip ona dünyanın ölmek üzere olduğunu akşama hazır olması gerektiğini onu alacağını söyledi , Tim kabul etmese de lisa onu zorla alsa da zamanda yolculuk yaptırdı birkaç kere ettiğim her seferinde geri döndürdü kendini arada düzeliyor arada tekrar duruyordur bazı seferlerde birkaç insan canlı kalıyordutim gibi bazı seferlerde markette bir kedi. Ama şu hep beni çok etkiledi Timin dünya dursa insanlar ölse bile her aldığı şeyin parasını yerine bıraktı ailesi çok güzel yetiştirmişti doğrusu. Bu Gizem’le gelinim dolu okurken sanki film izler gibi okuduğunuz bu güzel kitabı mutlaka okumazsınız devamını da ben gibi heyecanla bekleyeceğinize eminim umarım yazar bir an önce ikinciyi çıkartır meraktan öleceğiz yoksa öyle bir yerde bittik ki kitap. " Bir gün öncesi, bir gün sonrasının aynısı oluyordu. " Günlük hayatımızda belki sıradan, rutin görünen ve göze batmayan olaylar, anlar aslında ne kadar da değerli ve anlamlıydılar. Dünya durmuş, insanlar donmuş, ben ise bütün bu boş ve anlamsız gibi görünen fanusun içinde bir yaşam savaşı vererek küçük de olsa bir şeyler yapmaya çalışıyordum. Tahta almam, defter almam, kalemle yazmam, yemek yemem hepsi bir önemli uğraştı benim için. Gözlerimi açtığımda puslu bir şekilde sanki
Dünyanın Durduğu GünOsman Özer · Cinius Yayınları · 202515 okunma
Su Adamı (Aleksandr Belyaev) İncelemesi
9/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2024 3. kitabı
-Su Adamı- 26.06.24 Kitabı incelemeye başlamadan önce sizinle yazarın hayatına doğru ufak ama engebeli bir yolculuğa çıkalım. Aleksandr Belyaev, eşsiz bir hayat hikayesine sahip.Kardeşlerinin ikisinin vefatından sonra aile geleneğinin devamı gereği babası onun ilahiyat fakültesine gitmesini istiyor. Ancak hayalleri bu yönde olmayan Belyaev, ateist düşüncesinin temellerini bu fakültede atıyor. Daha sonrasında yeminini etmeyip hukuk okuyarak hayatını kendi istediği yönde ilerletmeye başlıyor. İlerleyen zamanlarda hastalık sebebiyle felç kalan yazarımız, kendini bilim kurgunun dahilerini okurken buluyor. Hayat onu böyle zorlarken kaleme aldığı Su Adamı, ölen kardeşlerinin birinin su da boğulmasıyla da ilişkili olabilir. Tecrübeleri ve acılarını, dünyayı da gezip görmüş ve toplumu tanımış halde kağıda akıtıyor. Zaten kendisi hukuk mezunu olarak bu konuları çok güzel alıyor, özellikle 29. bölümdeki mahkeme kurgusu ile kitap boyu aklımızda dolanan sorulara çok güzel cevaplar hazırlamış. Açıkçası farklı beklentilerle elime aldığım ama çok daha farklı ve fazla düşünceyle kapağını kapattığım bir kitap oldu. Yazarın konu aldığı su ve kara ikilemi aslında birbirine çok yakın ama bir o kadar da uzak. İkisi de içerisinde pek çok nimet barındırır, uzak oldukları nokta ise bu nimetleri nasıl kullandıkları. Karakterimiz İhtihandr, bu ikileme takılı kalmış bir yaratık. Yaratıcısı ve babası olarak okuduğumuz Salvator, insanların nasıl bir sömürge politikasında olduklarını bildiği için koruyor İhtihandr'ı karadan. İhtihandr su hayatı içerisinde temiz, saf, adil, doğasına uygun savaşların olduğu bir ekosistemde iken açgözlü gemicilerin yersiz inci avlanışlarına ket vurarak dikkatleri üzerine çekiyor. Kara yaratıkları nam-ı diğer insanlar suya el atınca başlayan çatışma, İhtihandr'ın su
Felsefe
Su AdamıAleksandr Belyaev · İthaki Yayınları · 20174,487 okunma
Kapanışta açılırım.
Puan vermedi·690 syf.··
2024 88. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2024 17:56
30.05.2024 Çok sevdiğim bir şarkıda diyor ki: Bir gün gelir yol ayrılır, yaprak düşer dal ayrılır. Dünya döner, kul ayrılır; bunu çözmek kolay değil.... O zaman biz de çözmeye çalışmak yerine Dünya'da bize verilen görevi, düşen rolü hakkıyla yerine getirmek için çabalamalıyız. Yoksa çözmeye, akıl sır erdirmeye çalışırken düğüm oluruz Allah korusun. Bu kitabın ve okuduğum tüm kitaplarını benim için anlamı bir. Her zaman hakikat kitabını anlamak için okuyacağım. Hâliyle de belki başka birinin kel alâka dediği alâkalar kuracağım. Yapacak bir şey yok. Olsaydı zaten... Ölüm Yadigarları son kitap olduğu için en vurucu kitap demeyeceğim. Çünkü değil. Normalde düğümlerin çözülmesi dikkat çekebilir ama hem kitap okurken hem gerçek hayatta, benim için önemli olan düğümün atıldığı zamandır. Birisi bana konuşurken ondan beklemediğim bir laf etse o an vermem gerekenden büyük tepki vermem ama hissettirdiği şok çok çok büyük olur. Çünkü o lafı edecek an çoktan yaşanmış olmalı ve ben onu kaçırmış olduğumu anlarım. Bunun gibi de bu kitap evet düğümleri çözüyor olabilir ama altı kitap boyunca ilmek ilmek işlendi, atıldı o düğümler. Şu kitap çok vasat ya da bu kitap en iyisidir demeyeceğim hiçbir zaman Harry Potter okurken. Kitabın birçok konusu var ama benim için en önemli bölümü Hogwarts savaşı. Değerleri için savaşan insanlara her zaman saygı duydum. Filistin'e de saygı duyuyorum. Evini terk etmeyen insanlara saygı duyuyorum. Güvenli bir yere gitmek yerine topraklarını terk etmeyen insanlara saygı duyuyorum. Güvenli denilen çadırlar bombalanmadı mı? İçimizden bazıları onların orada isteyerek kaldığını düşünüyor. Çocuklarını isteyerek bombalatıyor ve fotoğraf çekiyorlarmış. Sabrımın sınırından sadece siz ne anlarsınız diyorum. Davası uğruna ölen atasını anlamamış siz, elin
Edebiyat
Harry Potter and the Deathly HallowsJ. K. Rowling · Bloomsbury · 201528,8bin okunma