Git başımdan!
Onu kocasının kolları arasında düşünmek beni çıldırtıyordu. Arkadaş Islıkları Orhan Kemal
➡️ *Yetmişiki bid’at ehlinin imanlarında farklılıklar vardır* *Sual: Yetmişiki bid’at ehli, akıl ile dini ve felsefeyi bir mi tutmaktadırlar? Bunlar yunan filozoflarının tesirleri altında mı kalmışlardır?* *Cevap:* İmâm-ı Muhammed Gazâlî “rahime-hullahü teâlâ” hem tasavvufu, hem de metafiziği incelemiş, *(El-münkız)* ve *(Et-tehâfütül-felâsife)* kitaplarında, felsefecilerin yalnız akla dayandıklarını, çok yanıldıklarını, tasavvufçuların ise, yalnız âyet-i kerimlere ve hadîs-i şeriflere tâbi olarak hakiki imana ve ebedî saadete kavuştuklarını bildirmiştir. Müslüman oldukları bildirilen, yetmişiki bid’at ehlinin felsefelerini incelemiş, bunların yunan filozoflarının tesirleri altında kaldıklarını görmüştür. *(Bid’at ehli)* denilen Müslümanların akidelerinin hakikate, yani Kur’ân-ı kerime ve hadîs-i şeriflere uygun olmadığı görülür. Bunların yunan felsefesinden almış oldukları parçalara, 21. asırda artık itibar edilmemektedir. Bid’at sâhibi Müslümanların akideleri birbiri ile kıyas edilecek olursa, görülür ki, Allahü teâlânın birliği, büyüklüğü, her şeyin Ondan geldiği, Onun her şeye hâkim, kâdir olması, İslâm dininin en hakiki ve en son din olması, Kur’ân-ı kerimin Allah kelâmı oluşu ve Muhammed “aleyhisselâm”ın Onun son Peygamberi bulunması hususunda hepsi ittifaklıdır. Hepsi bunları bildirmektedirler. İnsanı, Hristiyanlar gibi, (günahkâr) değil, kudsi bir varlık sayarlar. Bunun için, yetmişiki bid’at fırkasının hepsi mümindir, Müslümandır. Böyle olmakla beraber, akıl ile dini ve felsefeyi bir tutmaktadırlar. Bunun için, imanlarında farklılıklar vardır. Muhtelif felsefelere bağlı oldukları için, aralarında manasız ayrılıklar, mücadeleler baş göstermiştir. Bunların hangisinin haklı olduğu ancak ilim ile ve hadîs-i şerifler ile karşılaştırmakla ortaya çıkar, yoksa zor
Alıntı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Güçlü bir hafıza, ağır bir cezadır. - Orhan Kemal
1000Kitap
Günaydındındındınnnnn
Sosyal medyada sürekli Orhan Kemal ile başlayan John Steinbeck ’i karşılaştırıyorlar ve çoğu kişi Orhan Kemal ’in çok daha iyi olduğunu söylüyor. Ama ben okuma tecrübelerime dayanarak aynı fikirde değilim. Normalde hep Türk yazarlara daha yakın olmuşumdur; fakat bu benim için ayrı bir konu. Orhan Kemal ’in yalnızca El Kızı kitabını gerçekten çok beğendim. Diğer romanları bana daha çok ortalama geldi. Ama Steinbeck’te durum çok farklı. Sanıyorum bana basit bir cümle yazsa, onu bile beğenecek kadar kalemine hayranım. Çünkü dili çok güçlü. Daha ilk on sayfada sizi romanın içine çekiyor. Karakterlerin arasında yaşıyor gibi hissediyorsunuz. Hatta bazı sahneler zihninizde öyle yer ediyor ki rüyalarınıza bile giriyor. En azından bende öyle oldu. Cennetin Doğusu benim için çok etkileyici bir kitap; artık ilk üçümün içinde. Herkese gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. Bir de kupamdaki cümleyi gördünüz mü? O benim favori cümlem; “Benimle sorunu olan varsa ağlayarak günlüğüne yazabilir.” Görür görmez aldım zaten. Umarım harika bir gün geçirirsiniz. Kendinize dikkat edin. Hoşça kalın. Dip not: Eleştiri değil tamamen kendi fikrimi söylüyorum.Herkes her yazarı beğenecek değil.
Alıntı
Sessizliği seviyordu o. Sessizliği,yalnızlığı 72. Koğuş Orhan Kemal
“Hepimiz başka türlü dertliyiz, sıkma canını.” Orhan Kemal