Elhamdülillah Laikiz Kitap Yorumu
youtu.be/8749pFpq1oI?si=... Biraz “dışarıdan bize bakmak” meselesini Videoda da anlattım....yazarlar kendilerini oldukça profesyonel, hatta bir nevi “bizim göremediğimizi gören” etnograflar olarak konumlandırıyor. Fakat tam da burada bir kırılma başlıyor. Çünkü bu iddiaya rağmen, metnin satır aralarında Batılı bakış açısının gölgesinden çıkamadıklarını düşünüyorum. İlk bölümdeki etnosentrizm tartışmaları, Türk laikliğine ve Cumhuriyet deneyimine farklı bir perspektiften bakma çabası açısından gerçekten dikkat çekici. Okurken “başka bir göz de böyle okuyabiliyor” dedirtiyor. İkinci bölümde ise Türkiye’yi bir kasaba üzerinden ele alıp... mevlüt, kına gecesi, düğün gibi ritüelleri yorumlarken daha indirgemeci ve dışarıdan bir okuma hissi ağır basıyor. Buna rağmen 70’ler ve 80’ler Türkiye’sine dair gelenekleri bu kadar açık ve detaylı yazmaları, metni yer yer güçlü kılıyor. Benim için bu kitap biraz şu soruyu sordurttu Bir toplumu incelemek, onu gerçekten anlamak mıdır; yoksa kendi bakış açını o toplumun üzerine kurmak mı? Profesyonellik iddiası var, ama yaklaşım tartışılır efenim Eleştirilecek çok yer var, ama yine de okunur mu? Bence evet. Çünkü bazen en çok, katılmadığımız yerler üzerine düşünürüz değil mi? Siz ne dersiniz?
1000Kitap
Bu da benden
Yalan söyleyemem sıfır kitap alıyorum ama bazen eski nadir basım kitap köşem var birkac ikinci el de bunlarin dışında var. Aslında 2.el kullanımı maddi açıdan daha iyi ama şöyle bir problem var Bazen gerçekten kondisyon olarak iyi geliyor Ama bazen kitap bayağı bir kötü kullanılmış burada kötü kullanım doğal yıpranması değil sayfa sararması değil, terlik izi sayfada ne arar ki ya da kahve içip döktün en az üç sayfa da bu var Bu kitabı ben kitaplığıma koymam Ama bana getirirsin bir 80ler kitabı 70ler neyse yıpranmış eskidir ama kendi kendine yıpranık kendini zamana bırakmış kirli değil çöp değil Öyleyse okurum ve kitaplıkta eskiler köşesine gelir yani Yaptığın işin hakkını vermelisin bence Ne olursan ol terzi ol ister doktor olun Haksız mıyım
Reklam
Uyuyacağız inşallah. Mesela sabah olunca 🫠
Günaydın
Şiir gibi bir gün olsun...
1000Kitap
Günaydınnn
Kimine gün yeni başladı, kimine ise bitti.
Reklam
Reklam