Aslında satranç da bir bilimdi... karşıtlıklardan oluşma bütün çiftlerin bir defaya özgü birleşmesiydi; sonsuz eski, ama buna rağmen sonrasız yeniydi...
Masada unutulmuş bir kitaptı, hali hazırda okuduğum kitap evde kalmıştı. Okumaya başladım. Hemen sardı...
Ben daha çok bir satranç dehası olan köylü çocuğu Mirko Czentovic'in öyküsüne hazırlamışken kendimi, Dr. B'ninkiyle karşılaştım. Muhteşemdi! Kurgusu, anlatımı ve tabii çevirisi çok iyiydi. Şimdi çılgınlar gibi Zweig'in bütün kitaplarını okumak istiyorum. Hatta ben bunu bir kere daha okuyayım. Bence siz de okuyun, sevmezseniz kaybedeceğiniz hiçbir şey olmaz bir iki saatiniz dışında.