Puan vermedi·248 syf.··
2026 11. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2026 19:49
“Gıybet zinadan daha şiddetlidir.” Dediler ki “Ya Rasulallah, nasıl gıybet zinadan daha şiddetli olur?” Bunun üzerine Hz. Peygamber (asm) buyurdu ki: “Muhakkak ki adam zina yapar da (sonra) tövbe eder; bunun üzerine Allah onun tövbesini kabul eder. Gıybet eden ise, sahibi (gıybet edilen) onu bağışlamadıkça, bağışlanmaz.” (Taberani, Evsad, no: 6586; Beyhaki, Şuab, 9/98-99) İmam GazaliDilin Afetleri Bu kitap, sosyal çürümenin bu kadar arttığı bir dönemde okunması gereken çok önemli bir kitap. Çünkü bugün en çok hafife alınan ama en ağır sonuçları olan günahların başında dil günahları geliyor. Özellikle Müslüman olduğunu söyleyip gıybeti çok rahat yapan insanları düşündürüyor bu kitap. Dindarlık konuşuluyor ama bir başkasının arkasından konuşmak “yorum”, “tespit” ya da “doğruyu söylemek” adı altında normalleştiriliyor. Oysa mesele bu kadar basit değil. Bir hadiste gıybetin zinadan daha büyük bir günah olduğu ifade ediliyor. Çünkü zina eden kişi samimi bir tövbe ederse Allah onu affedebilir; ama gıybet eden kişi, gıybetini yaptığı insan affetmedikçe affedilmiyor. Yani bu iş doğrudan kul hakkı meselesi. Bu kitabı gönülden tavsiye ediyorum. Okuyun, okutun. Çünkü insanı susturmuyor; dilini kontrol etmeyi öğretiyor.
Dilin Afetleriİmam Gazali · Çelik Yayınevi · 201617bin okunma
10/10
·120 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2026 21:53
"Şehrin en uzak ucundan bir adam koşarak geldi ve 'Ey kavmim!' dedi, 'Bu elçilere uyun! Sizden hiçbir karşılık beklemeyen ve kendileri doğru yolda olan bu kimselere uyun!" Yasin Suresinin bu 20 ve 21. ayetlerinden alıyor ismini kitap. İnananlardan biri olan, şehre gelen elçileri taşlamaya, öldürmeye karar veren halkı durdurmak için şehre en uzak kalan yerden, evinden koşarak gelen Habib-i Neccar'ın kıssasıdır. (Yasin Suresinin 13-29 ayetlerinde anlatılır bu kıssa.) Şöyle diyor kitabın daha başlarında yazar: "O adam bizim şehrimize de koşarak gelse diyorum bazen. Gelse ve yanımıza otursa. Bize hayatı anlatsa. İyilikten söz etse, gökyüzünden gelen kutlu sözleri hatırlatsa sabırla." Ne kadar da doğru diyor değil mi? Ne hoş olurdu, şu zamanda bir hatırlatıcı, şehrin en uzak yerinden kan ter içinde koşarak gelip bizi doğruya çağıran bir hatırlatıcı ne de iyi olurdu şu çağda... Ama biliyor musunuz, bu hatırlatıcı siz olabilirsiniz. Kendinize şehrin bir ucundan koşarak gelen bir adamı beklemeden hatırlatabilirsiniz. O halde bu kitabı elimize alalım ve hatırlayalım... Öncelikle düşüncelerimi belirtmekle başlayayım izninizle. Kitabı beğendim, verdiğim puandan da belli oluyordur zaten. O kadar yüreğime işledi ki değinilen konular, puan kırmaya elim gitmedi. Deneme türünde okuduğum çok fazla eser olmadı, bu türde bilgi birikimimin çok fazla olduğunu söyleyemem -hoş, hiçbir türde söyleyemem bunu- ancak okuduğum diğer denemelerden farklı birkaç şey vardı bu kitapta. Cümleler insanın yüreğine işliyor. Hem daralıyorsunuz okurken hem de kalkıp bir şeyler yapmak, değiştirmek, Habib-i Neccar gibi koşmak istiyorsunuz. Farkındalık zihninizi bunaltırken merhametin pamuk elleri dünyaya uzanmak istiyor. İşin inanç boyutu olmadan, hassas bir insansanız, bir insan olarak insana değer
Bir Adam Girdi Şehre KoşarakTarık Tufan · Profil Yayıncılık · 20199,9bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Hissetmeyi ve bilmeyi birleştirebilmiş bir kişilik
7/10
·283 syf.··
2025 17. kitabı
Tekrardan merhabaalar:) Bugün 17. kitabımı da okudum. Oğuz Atay'dan okuduğum ilk eserdi. Açıkçası daha önce uzun uzun biyografi okumuş değildim, daha doğrusu biyografi kitabı okumuş değildim. O yüzden benim için iyi bir deneyim oldu. Neyse, incelemeye geçelim. Arkadaşlar bu kitap Mustafa İnan adındaki bir mühendisin hayat yolculuğunu anlatıyor. Kitap, kıyıda köşede kalmış bir eser değil, o yüzden eğer mâlumat elde etmek isterseniz kitap hakkında okuyabileceğiniz birçok yazı bulabilirsiniz. Fakat beni kitapta etkileyen bir yöne değinmek istiyorum. Mustafa İnan, pozitivist biri değil. Özellikle edebiyata olan düşkünlüğü çok kıymetli. Ayrıca kelime tahliline dair her şeyi çok seviyor. Maddede kaybolmamayı ve hayatı her yönüyle yaşamayı tavsiye ediyor bizlere. Anlamaktan ve hissetmekten bahsediyor. Sanki o günden bu günleri görmüşte eksik yanlarımızı tamamlaya çalışır gibi. Mutlaka okunmanızı öneririm. Özellikle storytel'deki beyefendi harika seslendirmiş kitabı. Güncel listem Türk Edebiyatı Okunanlar: 1. Çocukluğumun Soğuk Geceleri - Tezer Özlü (65 sayfa) 2. Efsuncu Baba - Hüseyin Rahmi Gürpınar (84 sayfa) 3. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu - Peyami Safa (112 sayfa) 4. Yılkı Atı - Abbas Sayar (112 sayfa) 5. Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali (160 sayfa) 6. İntibah – Namık Kemal (164 sayfa) 7. Aylak Adam - Yusuf Atılgan (192 sayfa) 8. Kuyucaklı Yusuf - Sabahattin Ali (250 sayfa) 9. Araba Sevdası - Recaizade Mahmut Ekrem (264 sayfa) 10. Karartma Geceleri - Rıfat Ilgaz (264 sayfa) 11. İçimizdeki Şeytan - Sabahattin Ali (267 sayfa) 12. Eylül - Mehmet Rauf (268 sayfa) 13. Yılanların Öcü - Fakir Baykurt (280 sayfa) 14. Bir Bilim Adamının Romanı - Oğuz Atay (283 sayfa) 15. Mücella - Nazan Bekiroğlu (344 sayfa) 16. Gün Olur Asra Bedel – Cengiz Aytmatov (417 sayfa) 17. Aşk -
Bir Bilim Adamının Romanı: Mustafa İnanOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202020,5bin okunma
Cennet Nimeti Ekin…Babamın Sevdiği Ekinler Gibi
10/10
·208 syf.··
2025 70. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2025 01:47
Bir varmış bir yokmuş ruhlar aleminde emanetler verilmeye başlamış. Kul Sultan’a sıra gelince oda bakmış bakmış acaba hangi iki anne ballarını seçsem diye bir o tarafa bir bu tarafa bakarken o sırada Ekin’in zıp zıp yerinde duramayan hali Sultan’ın dikkati çekmiş, zaten Ekin dikkat çekmeyi severdi ki. İşte şimdi, tamda o anda iki çift göz buluşmuş. Ekin’in minnetsiz ama sevgi dolu bakışlarına Sultan şak diye vurulmuş. “İşte bu…evet evet şu kıvırcığı istiyorum,” demiş. Bu kadar etrafına ışık saçan bir çocuk bana emanet edilsin ki sevgisiz evlerde ışıkları sönmesindi. 9 yıllık bir ömür… Ekin, Sen yok oluş sanılan şeyin, aslında var olmanın kanıtını bize, annen vesilesiyle göstere göstere anlattın, çocuk. Senin gittiğin diyarın bir bitişin değil, bir başlangıcın başı olduğunu, sırası geleceğini bildiği halde o günün hiç gelmeyeceğini sanan insanların önüne tüm çıplaklığıyla bir kere de sen serdin… Ekin, Annen seni seçti ya hani, o seni seçerken sen sonsuzlukta da seçilenlerdenmişsin meğer… Annen anlatmayı hep sevdi, belki oda farkında değil ama kim bilir sende onu çok iyi hikaye anlatıcısı diye seçtin. Kim bilir! Annen hikaye anlatmayı iyi ki sevmiş çocuk, o böyle sevmeseydi hikayeleri, kelimeleri kapısından girdiğin evlere bir cennet nimeti misafir gelemeyecekti. Sen şimdi her evde sana yazılan satırları okunurken bazen tebessüm ettiriyor bazen kahkaha attırıyor ama çoğu kez de hüzünlere boğuyorsun, annesinin cennetten gelmiş ışıklı oyuncağı… Ekin, Sen işini bilirsin kuzum. İyi bir hikaye anlatıcısı olduğu için sende Sultan’ı anne olarak seçtin değil mi? Çünkü annen bize de doğumu, ölümü, Allah’a teslimiyeti, ayaklarının altına aldığı şeytanı öyle güzel anlatı ki okuyan herkes kendi teslimiyetini, imanını sorguladı kuzum. Bu dünyada emanetçi olduğumuzu, hiç bir
Benim Adım EkinSultan Karaaslan · Timaş Yayınları · 2025290 okunma
Dikkatsiz bir gencin faydasız eyvahı: İntibah!
8/10
·142 syf.··
Beğendi
·
2025 16. kitabı
Merhabaalarr Bugün listemden 15. kitabı okudum. Listede 15. kitap değil, 15. adet kitabı diyorum. :) Türk edebiyatının ilk edebi romanı olan İntibah'ı hızlıca bitirdim. Kısa, çok kaliteli bir yazardan çıkmış tatlı bir eser. Edebi dili gayet iyi. Konu sapmıyor ve okurken yazarın olayları çok uzatmadan ama kaliteden de taviz vermeden yazdığını hissediyorsunuz. Kısaca konusu şöyle: Ali isminde 21-22 yaşlarında bir genç var. Mahpeyker adında bir kıza aşık oluyor ve birtakım olaylar yaşanıyor. Ardından bu kızdan ayrılıp Dilâşûb adındaki diğer kıza aşık oluyor. Fakat işler yine kötü gidiyor ve olaylar birbirini takip ederek en nihayetinde hazin bir son yaşanıyor. Çok zamanım yok, hele hele kalitesiz bir esere hiç zamanın yok diyorsan İntibah tam senlik. --- Bu arada listemi buraya paylaşıyorum. Belki benimle beraber ilerlersiniz ve 5-6 yıl sonra bir edebiyat kurdu oluruz. :) Benimle beraber okuyacak arkadaş varsa bana da çok iyi gelir. Bundan sonraki okuyacağım iki eser Bir Bilim Adamının Romanı ile Cevdet Bey ve Oğulları. Daha sonra zaten tatilim başlayacak ve İnce Memed'i okuyacağım. 25 gün falan ayırdım ona. Dünya edebiyatına ise hiç girmedim daha. Bir süre de girmem diye düşünüyorum en azından yaza kadar. Ha bir iki eser aldım ama devamı zor gelir. Bu arada 5-6 yılda bitirmem için (şu an 21 yaşındayım ve hedefim 26-27, en geç 29'a kadar) yılda yine 4 veyahut 5 kitap bitirmem gerekiyor. Kendimize yapabileceğimiz çok iyi bir yatırım diye düşünüyorum. Umarım faydalı olur. *** Türk Edebiyatı Okunanlar: 1. Çocukluğumun Soğuk Geceleri - Tezer Özlü (65 sayfa) 2. Efsuncu Baba - Hüseyin Rahmi Gürpınar (84 sayfa) 3. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu - Peyami Safa (112 sayfa) 4. Yılkı Atı - Abbas Sayar (112 sayfa) 5. Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali (160 sayfa) 6. İntibah –
İntibahNamık Kemal · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202149,2bin okunma
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2025 36. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2025 19:03
Kalbin 99 kapısı vardır derler. Giriş kapısına 'Allah' ismi nakşedilmiştir. Ve Allah ile açılır kapılar. Sonra 'Vedud, Rahim' diye diye 98 kapıya varılır. Her kapının ayrı bir güzelliği ve sırrı vardır. Her kapıda Allah, sevdiği kuluna başka başka tecelli eder. Bundandır ki her kapının ayrı bir duası vardır. Kalpler Esmaü'l- Hüsna ile açılır Allah'a. Allah ile açılır kalpler sonsuzluğa.Ve Allah ile girilir kalplere... Zira O, bütün sevgililerin ,muhabbetlerin, aşkların, şevklerin kaynağıdır.
1000Kitap
İlk Harfi Elif’tir Son Harfi HeSadık Yalsızuçanlar · Selen Yayınevi · 201918 okunma