Eğitime başladığı ilk günden beri her yapacağı iş, ince ince tanımlanan ve ucu açık yönerge almaya alışmayan öğrenciler, doğal olarak kendi başlarına adım atamaz hale geliyor.
Belki içlerinden hiç gelmediği halde gülümsemek zorunda kalıyorlardı ve kuşkusuz, bu da zulümlerin en beteriydi. Bir insanın, kendisine zulmedene gülümsemeye mecbur bırakılmasına daha beter bir zulüm olamazdı yeryüzünde.