İlk başlarsa yaratılış sebebimi kavrayamamıştım. Ancak sanıyorum ki bu müthiş dünyanın sırlarını araştırmak, mutlu olmak ve Yaratıcı'ya şükretmek içinmiş.
17 Nisan 1940'ta devrim niteliğinde başlayan ve köyü içten canlandırmayı hedefleyen Köy Enstitüleri verilebilir. Köy enstitüleri ancak altı yıl varlığını sürdürebilmiş ve 17 bin öğrenciden sadece 4 bin kız öğrenci mezun olabilmiştir.
Kadın Dayanışma Vakfının araştırmasında kadınların sadece %3'ü eşinden şiddet görmediklerini söylemişlerdir. Bu ifadenin açılımı kadınların %97'si şiddetin herhangi bir türüne maruz kalmaktadırlar.