Palto giymeye üşenirken bu koca dünyayı sırtımda nasıl taşırım ben? İçinde bulunduğum durumu kimseye anlatamam. Sen de anlamazsın. Ben bile anlamıyorum ki başkasına nasıl anlatırım?
Tolstoy'un bu eserinde hayatı sorgulamaya çalıştığına şahit oluyoruz. Sayfalar ilerledikçe sonunun nereye varacağını merakla beklerken kitap bitiyor ve sanki bir yere varamamış hissi uyandırıyor. Cevaplardan daha çok sorular kalıyor kafamızın içinde .
Yarım somunun var mı? Bir ufak da evin?
Kimselerin kulu kölesi değil misin?
Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya?
Keyfine bak: En hoş dünyası olan sensin.