700'lü yıllar, tam yedi sene koyun eti yememişti Imam-ı Azam Hazretleri. Çünkü şehrin köylerini eşkiyalar basmış ve köylünün koyunları çalınmıştı. Bu koyunların pazarlarda satılıp, bir şekilde sofrasına gelebileceğini düşündü. "Biz bedelini öderiz, ötesi bizi alakadar etmez." demedi. Bir koyunun ömrünü sordu, "En fazla yedi senedir." dediler. Malum çalıntı koyunlara rast gelme ihtimali ortadan kalkıncaya dek, yedi sene ağzına koyun etinden bir lokma bile koymadı.
Demek ki yuttuğumuz her lokma bir bakıma başkasının ağzından çalınmış oluyor, bu hırsızlığı aşırıya vardırarak başkalarının ölümüne neden oluyoruz, aslında hepimiz az çok katil sayılırız.