Lacan, yalnızca"ben onun eksikliğiydim" diyebilecegimiz birinin yasını tutabileceğimizi gözlemlediğinde, tam da Öteki için ne olduğumuz sorusunu ima etmektedir.
Bu anlamda, yas çalışmasının bir parçası, Öteki için olduğumuz imgesel nesnenin yasını tutmayı içerir. "Ben onun eksikliğiydim" diyememenin sonuçlarından biri de nefret değil midir? Freud' a göre yas sürecini engelleyen şey tam olarak budur.