Birden fazla kez okuduğum her okuduğumda başka bir hayranlık duyduğum Sabahattin Ali eseridir. Sığındığımız bahanelere tekrar dönüp şöyle bakalım isterim:
''İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu… İçimizde şeytan yok… İçimizde aciz var… Tembellik var… İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var…''