Susan Sontag'ın söylediği gibi, birinin barbar dediğine, diğeri, "Herkesin yaptığını yapıyor." diyebilir. Galiba vicdan meselesi burada devreye giriyor, bana benzemeyen birinin canını acıtan şey için zihnim bana ne söyleyecek? "O da bunu hak etti..." mi diyeceğim?