Daima yaşatıldığımı düşünüyorum, yaşıyorum demek büyük bir iddiadır, Allah'ın lütfu olmasa tek bir adım atmaya dahi mecali yoktur insanın. Bunca sene beni yaşatan Allah'a karşı mahcubum, şükürden acizim, verdiği nimetleri saymaya gücüm yetmez.
Kalp midir insana sev diyen, yoksa yalnızlık mı körükleyen?
Sahi, nedir sevmek?
Bir muma ateş olmak mı, yoksa yanan ateşe dokunmak mı? (Şems-i Tebriizi)
Bülbül Kapanı I syf 363