Hacer

Bir insanı mantık yoluyla ne kadar tartışılmaz derecede ikna ederseniz edin, o insanın duygusal devrelerinde gerekli değişiklikler oluşmadığı takdirde davranışlarının değişmesi çok zordur.
Sayfa 81 - Tuti Kitap·Kitabı okudu
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Wattpad Cringe Kitaplar Serisine Devam
1/10
·488 syf.··
2022 8. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 29 Ocak 2022 18:19
YouTube kitap kanalımdaki yeni videoyu izleyerek insanların neden böyle kitaplar okuduğunu öğrenebilirsiniz: ytbe.one/mDnTL7oeTLA Cüneyt Özdemir, Acemi Cadı dizisi, eski Kekstra reklamı, Pokemon'daki Roket Takımı... İşte bunların hepsi 4N1K kitabı arkadaşlar. İncelemeye başlamadan önce yine şunu söylemem gerek. Bu incelemenin altına yazılan her yoruma karşılık olarak bu tür kitaplarla vakit kaybetmemeniz açısından daha nitelikli kitaplar önereceğim, o yüzden yazacağınız her yorum sizin için yeni bir kitap önerisi demek oluyor. Bu sıralar dünyanın en iyi kitaplarından biri olan Niteliksiz Adam kitabını okuyup edebiyatın Everest Dağı'na tırmandığımı biliyorsunuz. İşte yine o dağın zirvesinden aşağı atlayarak yaptığım bu edebi intihar, kafamdaki nöronların havai fişekler gibi bir bir patlamalarına sebep oldu. O yüzden bu incelemeyi evlerinizde sözcüklerden oluşan bir havai fişek gösterisini izlermiş gibi okumanızı tavsiye ediyorum. Öncelikle kitabın isminden başlamak gerekirse, bu kitabın Cüneyt Özdemir'in 5N1K programındaki N harfinin bir gün gezmeye çıkıp kaybolmasını anlattığını sandım. Hatta diğer harflerle birlikte çeşitli maceralar yaşadıktan sonra da programın isminin 4N1K haline dönüşmesinin hikayesini anlattığını düşünmüştüm. Fakat maalesef ki benim düşündüğüm bu kurgu yerine çok daha cringe bir senaryoyla karşılaştım... Kitabın daha detaylı yorumuna geçmeden önce bu kitaba ve benim Wattpad kitaplarıyla olan mücadeleme uyum sağlayacak bir şarkı bile buldum. Çünkü kitabın tamamı bence Kekstra'nın eski reklamına benziyor. Hatta 4N1K kitabının yorumu için Kekstra'nın reklamındaki bu şarkıyı burada uyarlamak istiyorum: "Oğuz tam bir canavar Tüm Wattpad ondan korkar Kapıda görünür görünmez Saklanır 4N1K'lar" Kitabı okuduğum sıralarda aklımdan sadece
Edebiyat
4N1KBüşra Yılmaz · Epsilon Yayıncılık · 20179,2bin okunma
Şafağın sökeceğini bilmek beni kahrediyor, sanki ben çabalamazsam gün doğmayacak.
Sayfa 565
" Kalabalık beni sahiden sıktı. Ben ikide birde böyle oluyorum, bazen bütün insanları boyunlarına sarılıp öpecek kadar seviyorum, bazen da hiçbirinin yüzünü görmek istemiyorum. Bu nefret filan değil… İnsanlardan nefret etmeyi düşünmedim bile… Sadece bir yalnızlık ihtiyacı. Öyle günlerim oluyor ki, etrafımdan küçük bir hareket, en hafif bir ses bile istemiyorum. Fakat sonra birdenbire etrafımda bana yakın birilerini arıyorum. Bütün bu beynimde geçenleri teker teker, uzun uzun anlatacak birini. O zaman nasıl hazin bir hal aldığımı tasvir edemezsiniz."
Bahenin Yaşam Öyküsü Mardin’in 14 km uzaklıktaki Bine-bil köyünde, Vedia ve tren istasyonunda hamallık yapan Hanna Süryani çiftinin 1928 doğumlu çocuğudur Circis Kaplan.Annesi Circis’e “Bahe” lakabını takar. Mardinliler de Süryanice bülbül manasına gelen ve doğduğu köyün ismi olan “Binebil” lakabını eklerler. Böylece “Bahe Binebil” olarak bilinir.Bahe’nin ailesinin durumu pek iyi olmasa da ilk yıllarında ailesi tarafından sevilir. Özellikle ablaları tarafından sevilir. Bir buçuk yaşındayken annesi onu bir kuyunun yanındaki yatağa yatırır. Uyurken yanına yanaşan horozun saldırısına uğrar. Çığlığına annesi yetişir. Yüzü gözü yara bere içinde kalır. Kalıcı izler bırakır bu olay. Dört yaşına kadar pek bir şey belli etmez ancak daha sonra zihinsel olarak da izler kaldığı ortaya çıkar. Çocuk gibi kalır; saf kalır. Konuşma ve anlama güçlüğü çeker yaşadıklarından dolayı. Altı yaşında babasını kaybeder ve annesi çaresiz kalır. Anne Vedia, baba evine dönmek ister ama Bahe’yi götüremeyeceğini bilir. Bahe’yi manastıra bırakır. Annesi son defa sarılır ve “biz geleceğiz” der. Kapıya kadar tekrar eder: “Biz geleceğiz Bahe”. Kız kardeşi, “hem çocuk hem de saf biriydi ve onu manastıra bıraktı. Manastır onun hem annesi hem de babası oldu” diyor.Manastırda çobanlık, bahçıvanlık gibi çeşitli işlerde çalışır. Manastırın kapısı her açıldığında koşar, ilk o açar. Uzun yıllar manastırda kalır.Manastırdakiler de ona alışır. “Bahe amca bu manastırın bir taşı haline geldi. Allah etmesin Bahe amca ölürse manastırda bir taş eksilecek” diyecek kadar çok alışmışlardır.Ama Bahe hep annesini bekler, annesinin öğrettiği Arapça’yı konuşur. Yaklaşık 70 yıl manastırda kalmasına rağmen Süryanice konuşamaz. Annesinin öğrettiği dili bilir ve annesinin yolunu gözler. Çocuk gibi kalır, hep annesinin geleceğine