Oblomov kitabının kök yayınları 1967 yılı basımını sahafta bulunca hemen almıştım ve meğerse birinin dostuna armağan ettiği kitapmış. Kapak içine yazdığı armağan notunu aynen buraya aktarmak istiyorum gerçekten çok nahif
"... Anlatamıyorlar anlatılamayanı
Anlatmak gerek: düşman sarmış her yanı
Oysa mesela Selim ışık anlatılmadan anlaşılmaya aşık..."
Demiş, oğuz Atay...
"Tutunamayanlar" ı bilmek kendimizi tanımanın gerçeği bir yerde.
Oblomovlar ise "karşı-örnek" olmalı her zaman; onu da çok iyi bilmemiz gerek nefret edebilmek için de olsa...
Kutlu olsun
Aziz dost!
Ocak '76