Suç ve Ceza
''Namuslu olmak sizi diğer insanlardan üstün yapmaz, övünme hakkını vermez, zaten herkes yaşadığı sürece namuslu olmak zorundadır.''
Diye can vurucu bir alıntı ile başlamak istiyorum. Lise dönemimde okuduğum çok sevdiğim ama şimdi okuduğumda daha bi çok sevdiğim bir kitap. İyi ki tekrar okudum. Klasikleri okumayı zaten çok seviyorum ama Suç ve Ceza benim için bambaşka.
Romanın baş karakteri Raskolnikov üzerinden psikolojik betimlemeler, varoluşsal sorgulamalar, kendin içsel dünyası ve topluma uyum sağlama süreci....
Kitabı bitirdikten sonra uzun uzun düşündüm, Dostoyevski aynı sorgulamaları çatışmaları okurlarına da yaşattı.
Tekrar tekrar okunması, incelenmesi, üzerine uzun uzun konuşulması bir kitap. Herkesin okumasını diliyorum. Keyifli okumalar...