zeynep nur

zeynep nur
Dahi dimağlar itinayla deliliğin eşiğine getirilir.
Puan vermedi·72 syf.··
2021 17. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Mayıs 2021 07:05
Eğer olur da okumaya kara verirseniz, kitap bitince şunu diyeceğinizi garanti ederim: Ne okudum ben? Neden okudum? Bütün bunlar... Ne anlam ifade ediyor? Ve işte cevabınız: Nothing, literally nothing.
Vasatlar İçin Peri MasallarıBoris Vian · Sel Yayıncılık · 2019322 okunma
yekta garip isimli okura yanıt verildi
zeynep nur
Olabilir belki de, fırsat bulursam orijinalini de okumak isterim.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu Kitap Bir Yerden Tanıdık Geliyor mu?
10/10
·152 syf.··
2022 87. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2022 18:31
Bu kitap yorumunu Instagram'daki "alintilarlayasiyorum" profilimde de okuyabilirsiniz: instagram.com/p/CmrY1heNFMI Bütün incelemeler eşittir ama bazı incelemeler öbürlerinden daha eşittir. Bu incelemenin altına yazılan her yoruma karşılık olarak her yaşa uygun harika kitaplar önerdim. Yeni kitaplar keşfetmek için yorumlar kısmına bakabilirsiniz. Bu yıl içinde başlattığım 1000kitap Nostalji Kuşağı'na devam ediyorum ve yıllar önce okuduğum kitapları şu an bulunduğum yaşın düşünceleriyle yorumlamak için tekrar okuyorum. Bazı kitaplar farklı yaşlarda tekrar okunmak için yazılır bence. İşte Hayvan Çiftliği de tam olarak bu kitaplardan biri... Okuduğum kitapları ya kendi hayatımla ya da yaşadığım çevre ile olan benzerlikleriyle birlikte değerlendirmeyi çok severim. Eminim ki sizler de okuduklarınız için bunu yapıyorsunuzdur. Orwell'ın bu kitabını her okumamda bana tanıdık gelen şeylerin sayısı gittikçe artıyor. Sizce de bu kitaptaki karakterler çok tanıdık değil mi? Mesela kitaptaki ana karakter Napoleon'un sözlerinden bir tanesine bakalım: “Bir tarafta açlık ve yoksulluk, bir tarafta şatafat varsa burada bir sorun var demektir.” Sizce de Hayvan Çiftliği'nin bir tarafında açlık ve sefalet, diğer tarafında da şatafat yok mu? Bu çiftliği yönetenler son model at arabalarıyla makam makam gezerken çiftliklerinde yaşayan halkı hiç düşünüyorlar mı? Bazen siz de daha çok rakam dinleyip daha az yemek yediğinizi düşünmüyor musunuz? O zaman siz de bizzat Hayvan Çiftliği'nde yaşıyor olabilirsiniz. Snowball önce bizim dostumuz, sonra da düşmanımız olsun. Dün dediğimiz hiçbir şey bugün dediklerimizle tutmasın. Üstüne üstlük herkes de balık hafızalı olsun. Daha dün söylenenleri hiç kimse hatırlayamasın. Tam da seçimler sırasında Hayvan Çiftliği'ni köpekler basıversin
Edebiyat
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2011296,8bin okunma
zeynep nur
Bir kitap önerisi alabilir miyim??
Bu Kitabı Herkes Okumalı!
9/10
·128 syf.··
2022 75. kitabı
·
30 saatte okudu
·
Okunma: 04 Kasım 2022 19:00
YouTube kitap kanalımda Japon edebiyatı ve Osamu Dazai hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz: ytbe.one/QbT0zmxxnoM Dostoyevski, Tezer Özlü, Sadık Hidayet ve Charles Bukowski'nin genlerinden alınıp ortaya hibrit bir kitap çıkartılmak istenseydi o kitabın adı ne olurdu? Bence İnsanlığımı Yitirirken Hayatımda ilk kez bir Japon edebiyatı kitabı için inceleme yazıyorum. Sizin de Uzakdoğu ve özellikle de Japon kültürüne merakınız var mı? O halde bu ülke edebiyatına başlangıç yapmak isteyenleriniz varsa öncelikle Japon Yapmış ve Kvaidan: Tuhaf Şeylere Dair Öyküler ve İncelemeler kitaplarını okumanızı tavsiye ederim. Sonrasında Mişima, Dazai, Tanizaki ve Soseki gibi yazarların kitaplarıyla devam edebilirsiniz. Ben bu kitapta Fyodor Dostoyevski kitaplarında olduğu gibi delilik ve dahilik ikilemini, Tezer Özlü'de olduğu gibi çocukluk acılarını ve gitme kaygısını, Sadık Hidayet'te olduğu gibi varoluşsal boşluğun kötü alışkanlıklarla doldurulmaya çalışılmasını ve Charles Bukowski'de olduğu gibi de alabildiğine alkolizmi gördüm. Yani bu kitap bana birkaç yazarın tarzının birleşimi gibi geldi tam olarak. Her zaman şöyle demişimdir: Kendi kendime sorular sormamı sağlayan bir kitap, nitelikli bir kitaptır. İşte Osamu Dazai'nin de bize sormak istediği sorulardan bazılarını çok net yakalayabiliyoruz bu kitapta: İnsan olmak nedir? Ne kadar insanız? Toplum içinde onaylanmak için hangi rollere giriyoruz? Neden yalnızız? Bu hayat yaşamaya değer mi? Bu soruları sadece sormakla da kalmıyor Dazai, kitabın 68. sayfasında bir tanesini cevaplıyor hepimiz için: "O ümitsiz memnun etme ihtiyacım baş gösterdiğinde, aniden garip, zayıf, aptalca süslemeler veya başka şeyler ekliyorum gerçeğe." [s. 68] Kendi adıma konuşmam gerekirse, ben de Osamu Dazai gibi toplumun içinde o mecburi rollere girdiğim bazı anlar yaşıyorum. Benim de zayıf ve aptalca süslemeler eklediğim oluyor kendi
Edebiyat
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,4bin okunma
zeynep nur
Aynalar Cehennemi ve Diğer Öyküler japon edebiyatından bu kitabı da çok beğenmiştim, o karamsarlığı ve hafif iğretiyi çok iyi aktaran öykülerden oluşuyor, naçizane tavsiye ederim :)
Yılın En Çok Abartılan Romanı!
3/10
·282 syf.··
2022 52. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 30 Temmuz 2022 17:25
YouTube kitap kanalımda en çok abartılan kitap olan Gece Yarısı Kütüphanesi kitabını yorumladım: ytbe.one/ADxRNdYqvDk Spiritüel yolculuklar, evrenle kurulan derin bağlar, insanın sonsuzluğu... EYVAH! Yoksa bu kitap Simyacı vol2 mi? İncelemeye başlamadan önce yine şunu söylemem gerek. Bu incelemenin altına yazılan her yoruma karşılık olarak daha nitelikli kitaplar önerdim, o yüzden kitap önerilerini incelemek için yorumlar kısmına bakmayı unutmayın. Son zamanlarda bu kitabı pek çok kişinin okuduğunu görüyorum. Merak edip kitabın sayfasına gireyim dedim. Bir de baktım, başlığında "Goodreads Yılın En İyi Romanı" yazıyor. Dedim oha, demek ki bu kitabın yazarı öyle bir şey yazmış olmalı ki, yıl içerisinde yayımlanan onbinlerce kitabın kalitesini geçmiş olsun. "Yılın En İyi Romanı" sonuçta. Düşünsenize... Fakat sonra ne mi oldu? Hani Simyacı kitabı evrenin işaretleri, evren işbirliği, evrendeki her şeyin benim için var olması şeklinde kişisel gelişim soslu bir masal anlatıyor ya, bu kitap da buna çok benziyor işte. Al Santiago'yu, yerine Nora'yı koy. Biraz da üstüne spiritüelizm baharatı ekle. Artık anlatıla anlatıla kabak tadı vermiş kelebek etkisiyle birlikte pişir. Al sana Gece Yarısı Kütüphanesi kitabı. Afiyet olsun. Ön kapağında "Bestseller" yazısı vurgulanan, arka kapağında objektiflikten uzak "Çok iyi bir hikaye", "Baştan çıkarıcı bir roman", "Bu kitabı herkes alsın!" yorumlarından geçilmeyen kapakları görünce neden bu tür klon kitaplardan uzak durmam gerektiğini de her geçen gün daha iyi anlıyorum. Ben böyle kitaplar okumak istesem giderim Migros'a, ayçiçek yağı almışken bir de yanına Migros Edebiyatı kitaplarından alırım, aynı şey olur yani. Bu kitabı Yılın En İyi Romanı seçen jüride de Paulo Coelho ve Elif Şafak gibi yazarlar vardı sanırım. Açıkçası yılın en iyi
Edebiyat
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,7bin okunma
zeynep nur
Yorum yok ama naçizane japon edebiyatı önerisi alabilir miyim, teşekkürler ⛩️