“Aşağıya doğru öteki misafirlerin arasında bir kurmay göze çarpıyordu. Sarışın, sert ve bakınırken gözlerine takılmamak imkansız! Belli ki, rütbesi ile nisbetsiz bir önemi var. Salondan çıktıktan sonra, Hacı Adil’e bu zatın kim olduğunu sordum.
- Mustafa Kemal Bey, dedi. Sonra biraz şaşıca gözlerini manalaştırarak, ilave etti:
- Yamandır!"
"Kedi ve köpek yavrularını düşünün;hepinizin bildiği gibi kör doğarlar ve birkaç hafta gözleri açılmaz.İşte bizim insanlarımızın hali de böyle!Gözleri kapalı ve hiçbir zaman hayata dahil olmamış."
"İnsanları mutlu etmek için çiçek vermek yetmez,onların ihtiyaçları olan şeyi vereceksin.O da çok zor.Çünkü kimin neye ihtiyacı olduğunu bilemezsin.İnsanlar çoğu zaman kendileri bile bilmiyor neye ihtiyaçları olduğunu."