Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

izmirlitarihci

izmirlitarihci
@BurakCamlitepe
Ege Üniversitesi TDAE/TÜRK TARİHİ tezli yüksek lisans “Dest-i gadr-ı müsta'ıradan ziyânım bî-hesab Tövbe ettim, âriyet hiç kimseye vermem kitâb...”
Tarihçi
Yüksek lisans
İzmir
İzmir, 3 Mayıs 1996
28 okur puanı
Şubat 2018 tarihinde katıldı
Ama, yüreğinin derinliklerinden biliyordu ki, öyle "Pek önemli değil," diyecek durumda değildi. Çobanların da, tıpkı denizciler ve gezgin satıcılar gibi, kendilerini yeryüzünde başıboş dolaşmaktan vazgeçirtecek birinin yaşadığı bir kente uğrayabileceklerini biliyordu.
Reklam
Gör zahidi kim sahib-i irşad olayım der Dün mektebe vardı bugün üstad olayım der
Sayfa 7 - Bağdatlı RuhiKitabı okuyor
Muhibbî
“Ger huzûr etmek dilersen ey Muhibbi fâriğ ol Olmaya vahdet cihanda kûşe-i uzlet gibi”
Sayfa 91 - ÖtükenKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
-Düşman yaklaşıyor -Yaklaşsınlar bre. yaklaşsalar kıyamet mi kopar? -Yüzbin kişilermiş -"Ölsek kıyamet mi kopar!"
Abdullah Çavuş
"Mart ayının ilk Pazar günü, Çar II. Aleksandr, St. Peterburg'un büyük binicilik akademisini ziyarete gider. Kalabalığın içinden bir genç, Narodnaya Volya aktivisti Nikolay Ryasov mendile sarılı bir bombayı, kurşun geçirmez arabaya fırlatır. Br patlama olur. Yaralanan izleyicilerin çığlıkları arasında, araç sarsılarak durur. Aleksandr tökezleyerek kargaşanın içine dalar. O, sağa sola yalpalarken, Ryasov'un yoldaşı Ignacy Hryniewiecki ileri atılır. İkinci bombayı fırlatır. 'Tanrıya şükretmek için çok erken diye bağırır.' Çok şiddetli bir başka patlama daha olur. Çarın maiyetinden biri o anı şöyle hatırlayacaktır; "Kar, kan ve kalıntılar arasından, giysi, apolet, süvari kılıçları ve insan etinin kanlı parçalarını görüyordunuz." "Kurtarıcı Çar" paramparçadır."
Sayfa 22 - Ayrıntı
Reklam
Köle-Milliyet
“Kölelerin fiyatlandırılmasında kölenin milliyeti de önemli bir etkendi. Örneğin çalışkanlıkları, fiziki yapılarıyla Rus köleler en çok tercih edilen köleler arasındaydı. 1819 yılı Hive'deki Rus köleler hakkında bilgi veren Muravyev, onların fiyatının 60-80 tilla arasında değiştiğini söylemektedir. Mac Gahan ise 1870'li yıllarda bir Rus kölesinin 100-200 tilla arasında satılabileceğini yazar. Pazarlarda en uygun fiyata satılan köleler ise Kürtlerdi. Ancak Muravyev onların neden daha az tercih edildiği üzerine bilgi vermez. İranlı köleler ise ortalama fiyatlar üzerinden pazarlanmaktaydı.”
Sayfa 71 - Kronik
Aslında hepimizin içinde bir aslan yatar, yani hep olmak istediğimiz ama bir türlü olamadığımız bir ideal insandır o. Ona benzemediğimiz sürece horgörür, aşağılarız kendimizi. Bu, bizi sürekli ısıran, dürtükleyen, huzursuz eden huysuz aslan sadece aşık olduğumuz zaman bir süreliğine bizimle uğraşmaktan vazgeçer. Çünkü aşk o kadar büyüktür ki, asla nın yattığı yeri bile alır elinden ama o da genelde vefasızdır, çabuk tüketir kendini.
Bir bebek istenmediği, sevilmediği, değer verilmediği, gü venebileceği bir sahibinin olmadığı bir dünyaya gözlerini açarsa, sonradan bu dünyaya güvenmesi, huzurla, keyifle, mutlu mesut yaşaması zordur. O zavallı çocuğun bu işte hiç suçu yoksa da hayat daha ilk günden ona açılan güzel yolla rın önünü keser. O çocuklar da sonradan ortaya çıkan duy gusal açlıklannı bazen gerekli gereksiz alışverişler yaparak, bazen durmadan yemek yiyerek, bazen de madde kullanarak doyurmaya çalışırlar.
“Bizi diktatör, lider, kahraman yapan da; kaşif, mucit, dünyaca ünlü edebiyatçı, besteci, ressam yapan da; bir canİ, bir katile dönüştüren de; ezilen, reddedilen, sevilmeyen, dış lanan, hep terk edilen, ayaklar altında çiğnenen yapan da; merhametli, şefkatli yapan da işte bu yaralar ...”
Zayıflığını gösterirsen diğerleri seni yiyip bitirir
Sayfa 158
Reklam
Senin için elimi ateşe sokmaya hazır değilim, başının çaresine bak. Ama vicdanımı rahatlatmak için sana numaramı vereyim.
Sayfa 129
"Diğer alanlar gibi ilahiyat da bu dönemde zirve noktasına ulaşmıştı. İbn-i Sina vahiy ve imanın açıklanamaz olduğunu kabul etmekle beraber, dini akıl zemininde ele alan çok sayıdaki düşünürden yalnızca birisiydi. Başta İslam itikadına akıl çerçevesinde yaklaşma hususunda oldukça ısrarcı olan Mutezileler olmak üzere kimisi dine akıl çerçevesinde yaklaşmaya ağırlık vermişti. Orta Asyalılar tarafından kurulmamış olsa da bu önemli ve ihtilaflı itikadî mezhep en ateşli destekçilerini Orta Asya'da bulmuştu. Üstelik bölgede Hivi el-Belhî, Ebu Bekir el-Râzî ve İbn-i Râvendî gibi dine şüpheyle yaklaşan ya da açıktan açığa ateist olan düşünürler de yer alıyordu."
Sayfa 55 - Kronik
Rusya Müslümanları Vaziyeti
"Nüfusu 25 milyon olan Rusya Müslümanları arasındaki siyasi, sosyal ve ekonomik farklılıklara ve parti ayrımlarına rağmen, milli beraberlik yolunun bulunması uğruna parti kavgalarından ve boy/kabile farklılıklarından vazgeçilmelidir," Sadri Maksudi
Sayfa 61 - İletişim
Rus Halk Şarkısı
"Durma coş ey yoksul işçi, sallansın vur çekici Yıkılsın bu köhne sistem, yenisini kur işçi Volga Volga, taş ve durma, koş köpür köpür kayna Ey emek kurbanı işçi, ey proletarya"
Sayfa 57 - İletişim
86 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.