"Beni bir gün unutacaksan, bir gün bırakıp gideceksen, boşuna yorma derdi; boş yere mağaramdan çıkarma beni. Alışkanlıklarımı özellikle yalnızlığa alışkanlığımı kaybettirme boşuna. Tedirgin etme beni. Bu sefer geride bir şey bırakmadım. Tasımı tarağımı topladım geldim. Neyim var neyim yoksa ortaya döktüm. Beni bırakırsan sudan çıkmış balığa dönerim. Bir kere çavuş olduktan sonra bir daha amelelik yapamayan zavallı köylüye dönerim."
Oğuz Atay
Mevlid-i Nebevi ile Miraciye'nin okunması gayet faydalı ve güzel bir adettir ve iyi, hoş bir adet-i İslamiye'dir. Belki hayat-ı ictimaiye-i İslamiye'nin gayet latif, parlak ve tatlı bir sohbet sebebidir. Belki, hakaik-i imaniyenin hatırlatılması için en hoş ve şirin bir derstir. Belki imanın envarını, muhabbetullahı ve aşk-ı Nebevi'yi göstermeye ve tahrike en müheyyic (heyecan uyaran) ve müessir bir vasıtadır."
Sabır çok değerli bir şey Eskiden olsa beni incitenlerden bunun hesabını sormak için elimden geleni yapardım. Zamanla anladım ki kötülüğe kötülükle cevap vermek hiçbir şeyi düzeltmiyor. Artık kin tutmuyorum, kimseye kızmıyorum, garez de gütmüyorum Yanlış insanları hayatımdan ayıklamayı öğrendim. Ruhu, kalbi, zihni kirlenmiş kim varsa hayatımdan çıkarıyorum. Zaman hepsinin üstesinden geliyor. İnsanlar olgunlaşmak diyor buna, ben geçmişte yenen kazıkları hazmetmeyi öğrenmek diyorum.