Büyüklerden biri, "Allahım! Bizi ateşten âzat et" demeyi uygun görmezdi. Çünkü "âzat et" demek, girdikten sonra çıkar mânasina gelir. Büyük zatlar, "Allahım!
Bizi ateşten koru. Cehennemden sana sığınıyoruz (bizi oraya sokma)" derlerdi.
Niçin insan dedikleri mahluku anlaşılması ve hakkında hüküm verilmesi en kolay seylerden biri zannediyoruz? Niçin ilk defa gördügümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rast geldigimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatıyla öteye geçiveriyoruz?
"Kimsiniz? Kimsiniz? Kimsiniz?"
"Hepiniz dostum olun. Yapayalnizim."
"Yapayalnizim.. Yapayalnizim..."
"Ne tuhaf bir gezegen!" diye düsündü Küçük Prens. "Her yer kuru, her yer sivri, her yer sert ve acımasız. İnsanlarda da düş kurabilme gücü hiç yokmuş. Ne söylerseniz onu tekrarlıyorlar. Benim gezegenimde bir çiçeğim vardı, söze ilk o başlardı..."