Şu son dönemlerde çift zamanlı diye tabir ettiğim, geçmiş ve günümüzü ilişkilendiren romanları çok fazla üst üste okudum. Bu kitap da onlardan biri oldu. Bir müddet bu tarzdan sıyrılıp farklı bir şeyler okusam iyi olacak sanırım...
1960 yılında yaşanmış bir gizli aşk ile günümüzde yaşanan bir yasak aşkın iki kadın karakterinin hikayesi anlatılıyor kitapta.
Yıl 1960.
Jennifer Stirling oldukça varlıklı ve üstelik onu çok seven ve sadık olan kocası Laurence ile evli. Bir gün feci bir trafik kazası sonucu Laurence, Jennifer'ın arabada yalnız olmadığını, yanında sevgilisi olduğunu öğreniyor. Kaza sonunda hayatta bir tek Jennifer kalıyor ancak o da hafızasını yitirmiş durumda. Bu olay üzerine Laurence karısını tekrar evine kabul ediyor ancak ona karşı oluşan güvensizliği sevgisinin önüne geçmeye başlıyor. Bu durumun etkisiyle olsa gerek, aynı dönemlerde, kasabaya zenginlerin yaşamlarını haber yapmak için gönderilen Anthony O'Hare ile Jennifer'ın yakınlaşmaları başlıyor.
Yıl 2003.
Ellie başarılı bir gazetecidir. Evli bir adamla ilişki yaşayan Ellie için John'un karısından ayrılma umudu üzerine kurduğu hayatı gayet sorunsuz bir şekilde devam etmektedir. Çevresindeki tüm arkadaşlarının olumsuz tepkilerine rağmen Ellie, John için hissettiği tutkudan vazgeçemez.
Bir gün gazetenin arşivinde bir mektup bulur ve bu mektup Jennifer ve Ellie'nin süregelen bir takım olaylar zinciri sayesinde kesişmesine neden olur.
Ellie, Jennifer'ın yaşadıklarından çok etkilenir ve kendi yaşamında alması gereken kararları bulabilmek için onu kendine bir nevi rehber yapar...
Yazarın bundan önceki kitabı olan " Senden Önce Ben"i de okumuştum. O kitabın konusu çok daha güzel ve özgündü bana göre. Bazı tutarsızlıkların olduğunu düşünüyorum bu romanda. Mesela Anthony O'hare'nin birden bire ortaya