Eminesu

10/10
·464 syf.··
Beğendi
·
2024 50. kitabı
·
115 günde okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2024 19:26
Merhaba, bu kitaba okuma hikayem diğerlerinden bir tık farklı oldu. Erkek arkadaşım bu kitabı çok seviyor ve bana da sürekli bahsediyordu. Bir gün yine bahsederken ilk sayfasını okumak istedi. Sonra tüm kitabı okuyuverdi birden :) Şaka bir yana kitap gerçekten çok ilgimi çekti ve dinlemesi de çok keyifli oldu. Bütün kitabı okumuş değil de dinlemiş oldum. Öncelikle biraz yazardan bahsetmek istiyorum. Gabriel Garcia Marquez 'in bu kitaptan önce 4 kitabını daha okumuşum sırayla; 1- Anlatmak İçin Yaşamak 2- Kırmızı Pazartesi 3- Aşk ve Öbür Cinler 4- Hanım Ana'nın Cenaze Töreni Şimdi sizlere ufak bir tavsiye vermek istiyorum eğer benim gibi kitapları çok araştırmadan okuyan biriyseniz Anlatmak için Yaşamak kitabı yarı otobiyografik bir kitap, Marquez'in çocukluğundan başlayıp kitapları yazarken çevresinden nasıl etkilendiğini ve kitaptaki olayların nasıl geliştiğini anlatıyor o yüzden kitapta bahseden kitapları okuyup sonra bu kitabı okumak daha verimli bir okuma yapmanızı sağlayacaktır. Diğer kitapları da güzeldi severek okudum ama doğruyu söylemek gerekirse hiçbirinden bu kadar etkilenmedim. Gabriel' i en çok merak etmemin sebeplerinden biri büyülü gerçekçilik akımını çok merak etmem ve fantastik olanla normal olanı nasıl harmanlanıp kitaba yansıyabileceğini hayal edememem. Diğer kitaplarında bu seviye, bence fena değildi ama beni heyecanlandıracak kadar yüksek bir seviyede değildi. Lakin bu kitapta hem bunu yapıp hem de bize altı kuşaklık bir aile hikayesini anlatabilmesinden gerçekten çok etkilendim. Kitap bir başlangıç ve son hikayesiydi. Kitap Buendia ailesinin Macondo' da yeni bir yaşam kurması ile başlar ve insanın olduğu her yerdeki sorular ve sorunlar başlar. Yeni bir düzen kurulunca otorite gerekli midir? Din ya da din adamları peki? Kapitalist sistem gerçekten insanın sonunu getirebilir mi? Hastalıklar, ölümler,
Yüzyıllık YalnızlıkGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202546,6bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Ölüm, Sisifos'un kayasıdır."
9/10
·120 syf.··
Beğendi
·
2024 51. kitabı
Bu kitabı bir iki yıl önce almıştım. O zamanlar Kırmızı Kahverengi Defter' i yeni okumuşum ve o kadar etkilenmişim ki Nilgün Marmara ile alakalı ne varsa okuyup öğrenmek istemişim. Sonra büyük bir kitapçıda bu kitabı buldum. O dönemler neden okumadığımı hatırlamasam da şu an okuduğum için çok mutluyum. Kitap okumakta güçlük çektiğim şu dönemlerde çok iyi geldi. Resmen o unuttuğum tat tekrar dilimin ucuna geldi. Kitaba gelecek olursak, yazarı Betül Şükür müş. Ben adını ilk kez bu kitapla duydum. Nilgün Marmara hakkında öğrendiklerini toparlamış bu kitapta, bazı detayları bilsem de öğrendiğim bir sürü şey oldu. Herkes intiharı ile tanısa da Nilgün Marmara' yı bu kitap bu konudaki bazı önyargılı fikirleri yıkmaya gelmiş. Marmara sanılanın aksine çok neşeli bir insanmış. Evinde şiir partileri düzenliyormuş hatta İkinci Yenilerle kankiymiş :D Her pazar but partisi düzenleyip mor şalı ile kapıları neşeyle açarmış ama neydi onu intihara sürükleyen, ölüm onun için bir kaçış mıydı yoksa özlem mi? " Ölüm, Sisifos' un kayasıdır" diyordu tezin sonuna doğru. Bu, derin ve benzersiz bir benzetmeydi. Sisifos, Yunan mitolojisinde Zeus tarafından cezalandırılan bir tanrıydı. Cezası ise devasa bir kayayı dağın tepesine çıkarmaktı. Sisifos, kayayı dağın tepesine zar zor çıkarıyor ancak tepeye gelir gelmez kaya geri düşüyordu. Böylece Sisifos, sonsuza kadar bu kayayı tepeye çıkarmakla lanetlenmişti. Nilgün Marmara için ölüm, tam olarak bu kayaydı. Sonsuza kadar sürecek olan, taşınması gereken ve kaçınılmaz olandı. Cezaydı, mahvoluştu, muazzam bir hayal gücüydü, kişiyi yaşadığı için acı çekmeye zorlayan absürd bir eylemdi. Kendisi bu benzetmeyi, tam olarak bu sözlerle özetliyordu." ( sayfa 41) Yukarıdaki bahsedilen tez Nilgün Marmara'nın tezidir. Kendisi Sylvia Plath üzerine tez yazmıştır ve sanırım onu çok iyi anlamış ki bu
1000 Kitap
Nilgün MarmaraBetül Şükür · Destek Yayınları · 2021392 okunma

Eminesu

, bir kitap okudu
9/10
·120 syf.··
Beğendi
·
2024 51. kitabı
Betül Şükür
8.6/10 · 392 okunma