İlayda

6/10
·408 syf.··
2019 92. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 04 Aralık 2019 00:43
Goodreads 2018 En İyi Fantastik kitabı seçilen bu eserin bizdeki karşılığı tam anlamıyla Fahrenheit 451. Şimdi Fahrenheit'ın da seven olduğu kadar sevmeyip yarım bırakan bir kitlesi var. Çok satılanlar listesi diye bir illet var, hak etmeyen kitapları baş tacı yapıp, okunası kitapları görünmez hale getiren. (Keşke bir bitse bu olay.) İşte, Kirke de tam olarak böyle bir kitap. Bu kitaba başlarken beklentim o kadar yüksekti ki, eminim hayal kırıklığımın sebebi de biraz bu. Ortalama bir fantastiksever bu kitabı sevebilir, zaten azımsanmayacak, yunan mitolojisine hayran bir okur kitlesi var. Ben kitabı ortalarına kadar zevk alarak okudum, ama her ne olduysa, yazar konuyu ite kaka zorlayarak bitirdi, ne bir olay örgüsü kaldı, ne kurguda bir zeka pırıltısı. Laf olsun diye devam edilmiş gibi. Sevgili yazarına burdan sesleniyorum, bunu kurgularken, Yunan mitleri gibi müthiş bir zengin kaynağa sahipken, nasıl olur da en silik, en yelloz titanını ana karakter yaparsın? Kitabın sonunda üvey oğluyla yatmasına şaşırmadım bile. O kadar satış amaçlı yazılmış bir kitap ki (ve bizde bookstagramların ortalığı velveleye vermeleri de bunda etkili oldu) ben ithaki adına üzüntü duyuyorum. Çok daha mükemmel kitapları ve serileri varken, biraz da onları parlatsa, eminim kendisine daha has bir kemik okuyucu kitlesi yaratır. Sophie'nin Dünyası kitabını bilmeyen yoktur. O kitap her ne kadar felsefeye giriş niteliğinde, tatlı bir kurgusu olan kitapsa, bu kitap da bir o kadar Yunan Mitolojisine giriş kitabı niteliğinde. Kitabın arka kısmında ekstra olarak Tanrılar, titanların indeksi de mevcut. İncelemem benim düşüncelerim, seven sever beni ırgalamaz. Ama, çok aşırı sevenin de, türe hakimiyetini sorguluyorum şahsen.
Edebiyat
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,4bin okunma
İlayda
Böyle bir yorum görmek beni çok rahatlattı. Başlarda kitabın çok iyi devam edeceğini düşünüp heyecanlanmıştım fakat bu heyecan yarısına kadar bile sürmedi. Kitabı hiçbir sıfatla nitelendiremiyorum. Bir şeyler oluyor fakat hiçbir anlamı yok; durağan ama değil. O kadar çok seveni var ki insan kendini sorguluyor problem bende mi diye. 1 günde okuyup bitirdim ve bunun tek sebebi insanların o bayıldığı noktalara bir an önce ulaşıp kitaba ısınmaktı. Olmadı. İlk defa bir kitabı bu kadar keyifsiz okudum.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ben zamanı olmayan adamım.
10/10
·816 syf.··
Beğendi
·
2020 137. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 28 Kasım 2020 16:51
Nereden başlasam bu eşsiz romanı övmeye? Önceden de Stephen King okurdum ancak ne şanslıyım ki, en güzel eserlerini diline ancak alışabildiğim vakitlere bırakmışım. Öncelikle, 22/11/63 Stephen King'in günümüze yakın tarihlerde yazdığı romanlarından biri ve benim de güncel romanları arasında okuduklarımdan ilki. 2011 yılında yazılmış ve eğer daha önce okuduklarınız 20-30 yıl önce yazdığı romanlarsa dilindeki değişimi ve uyumu hemen yakalayabiliyorsunuz. Bu anlamda diğer romanlarına kıyasla çok daha samimi ve doğal bir anlatım karşılıyor sizi; kesinlikle hala kaliteli ve başarılı ancak daha akıcı bir anlatım... Kitabın başından beri her sayfa bir film karesiymiş gibi gözünüzde canlanıyor sanki. Öyle ki, kitabı bitirdiğimde hem uzun soluklu bir roman okumuş gibi hem de uzun soluklu bir film izlemiş gibi hissettim. Kurgu ve kurguyu oluşturan unsurların işlenişi konusunda King tam bir usta (okuduğum yedi kitabından sonra bunu rahatlıkla söyleyebilirim). Tüm karakterle öyle dengeli bir şekilde yer vermiş ve ana karakterimizin yaşamına sokmuş ki, kitap bittiğinde yokluklarını hissetmemek neredeyse imkansızdı. 60'lı yılların siyasi durumu ile ilgili kurguyu güçlendirici ölçüde bilgi olduğu söylenebilir; ne çok ayrıntı ne de çok yüzeysel. Öte yandan, hiç bilmiyorsanız Küba krizi ile ilgili kısa bir araştırma yapmanızı öneririm. KPSS sağ olsun, benim buna ihtiyacım olmadı. Yine de başka bir ülkenin siyasetine, hele ki geçmiştekine, pek hakim olmadığım için zaman zaman anlayamadığım yerler olmadı değil. Belki bu anlamda kitap daha kısa tutulabilirdi ancak Stephen King'e olan körü körüne bağlılığımdan ötürü 'üstat en iyisini bilir' diyerek naçizane fikrimin hiç de arkasında durmayacağım. Elbette bu bir kurgu, tarihi bir gerçekliğe dayanıyor olsa bile. Yani Kennedy suikastının iç
22/11/63Stephen King · Altın Kitaplar · 20214,195 okunma
İlayda
22/11 tarihinde başladığım bu mükemmel kitaba sınavlarım dolayısıyla devam edemedim ama aralık ayının ilk kitabı olacak belli oldu...

İlayda

, bir kitap okudu
10/10
·1216 syf.·
Beğendi
·
10 günde okudu
·
2020 51. kitabı
Stephen King
8.9/10 · 7,4bin okunma
Undómiel isimli okura yanıt verildi
İlayda
Ne tesadüf yoksa aynı gün mü bitirdik 🤡
Akıl ve Tutkuya Dair
Tek başına hükmeden akıl, kısıtlayıcı bir güçtür; başıboş bırakılmış tutku ise kendisini yok edene kadar yanan alevdir.
Sayfa 28·Kitabı okudu
Undómiel isimli okura yanıt verildi
İlayda
Siz öyle diyorsanız Wendy hanım