Derda

Sizler ne düşünüyorsunuz, arkadaşlar? Yorumları alalım.. ✍️🙂🕊️
Gizemli okur
Derda
İlk oğlum aynı ben 😄
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Modern İbranicenin Atası Eliezer Ben-Yehuda
10/10
·152 syf.··
2024 10. kitabı
Dil ve İşgal Hakk’ın taraftarı olduğunu iddia edenin, batılın destekçisi diye eleştirdiği kişi kadar fedakârlık yapmaması trajikomik bir mizansenden başka nedir? Hele attığı coşturucu nutuklar için seyirciden aldığı alkıştan başka ödülle tanışmamışsa henüz. Şecaatini ispat etme çabasıyla sayıkladığı onca küfür, batıla karşı takındığı öfkeyi söndürmekle kalıyorsa bir de. Aradan çıksın diye verdiği üç beşle infakı, dost meclisinde söyledikleriyle tebliği, haramla karşılaşmamak için yaptığı bir baş hareketiyle cihadı yerine getirdiğini zannediyorsa hem de… “Gerçek fedakârlık nedir, hakiki bağlılık neyi gerektirir, Hakk’a taraftar olmak için ödenmesi gereken bedel nasıldır?” sorularını sormak gerekmez mi ilkin o kişiye? Bu video, fedakârlık ve gayrete talip olanlar için çekilmiştir: youtu.be/Ogz4HNCaGjU
Dil
Dil ve İşgalTaha Kılınç · Ketebe Yayınevi · 20241,081 okunma
Derda
Çok güzel ifade etmişsiniz hocam.
1 Nisan günü yakın dostu ve Türk yanlısı parlamento üyesi Aubrey Herbert'e şöyle yazıyordu. " Mektubundan hala Türk yanlısı olduğunu anladım...Politikan tümüyle yanlış.Türkiye diye birşey artık var olmamalı. İzmir Yunanlıların olacaktır. Adana İtalyan, Güney Toroslar ve Kuzey Suriye Fransız, Filistin ve Mezopotamya İngiliz ve geri kalan, İstanbul da dahil Rus... Ayasofya'da Te Deum ve Ömer Camii'nde bir Nunc Dimittis okuyacağım. Bunu bütün kahraman küçük ulusların şerefine Galce, Lehçe,Keltçe ve Ermenice okuyacağız..." Mark Skyes, Yarbay
Sayfa 140·Kitabı okudu
Derda
Mektup 1915'ten. Şükür ki hedeflerine ulaşamadılar. "Onlar hileye başvurdular, Allah da onların tuzağını boşa çıkardı. Allah hileleri boşa çıkaranların en hayırlısıdır." Ali İmran 54
VAROLUŞSAL BİR YOLCULUK: KIYAMET EMEKLİSİ
10/10
·401 syf.··
Beğendi
·
2022 48. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 26 Temmuz 2022 12:21
“Kendi içine bir kuyuya düşen taş gibi düştü.” Diyor romanının 267. sayfasında Şule Gürbüz. Düşmek tüm canlılara mahsus ama insanın tonlarca anlam yüklediği bir kavram/kelimedir. Ana rahmine düşmek, dünyaya düşmek, gözden düşmek, ele düşmek… birçok deyimle düşmek hep anlamlandırılmıştır. Şule Gürbüz usta kalemiyle biz okurları romanın içine düşürmeyi başarıyor. Okur bu düşmekte Aziz’in yaşama düşüşüne kulak kesiliyor, onun varoluş sancısını beraber çekiyor ve onun hayat yolculuğunda, kitabın ilk cildinde eşlik ediyor. Kıyamet Emeklisi Şule Gürbüzün altı yıl sonra, son romanı Öyle miymiş’ten bu yana yazdığı iki ciltlik romanı. Zira Türk Edebiyatı’nda bu şekilde iki cilt olarak yayınlanan nadir romanlardan bir tanesi oldu. İlk cilt üçüncü tekil şahıs dilinden anlatılmıştır. Romanın kahramanı Aziz’in hep yanında, kafasının içinde, gönlünde, dilinde, gölgesindeyizdir. Tanrısal bakış açısı anlatım biçimini kendi üslubu ve tarzıyla kullanan Şule Gürbüz roman kahramanını hiçbir düşüncesine ram etmiyor. Ustaca kurduğu diyaloglar, monologlar ve anlatımlarla okuru kendine bağlayarak ilerlerken, kitabın alt metnindeki felsefeyi okura hissettiriyor. “Ah çocukluk ve ergenlik ve tabi koca bir ahla ahh aile ve yetiştirilme” dedim Aziz’in hikayesini okurken. Çünkü kim olduğumuz ne yaşadığımız ve nasıl büyütüldüğümüzle doğru orantılıdır. Gelecekte kim olacağımızda şimdi yaşadıklarımıza bağlıdır. Aziz’in ailesi onun hayatını şekillendirir: Susma oruçları tutan bir baba, kocasına her daim tabi olan bir anne ve anne babasının gözdesi, el üstünde tutulan bir abi. Aziz babasının suskunluğundan dolayı susmaktan ve susanlardan nefret eder bir zaman. Sonra tüm çocukların iç kırıklığı ile o da anne ve babasına kırılır, abisine küser, evine, odasına, horozuna küser ve eve gelmez bir gün. Yani
Kıyamet Emeklisi - 1. CiltŞule Gürbüz · İletişim Yayınları · 20221,016 okunma
Derda
Harika bir değerlendirme. Çok güzel bir kitaptı. İkinciye de okudunuz mu ? O nasıldı ?