"Saat ona kadar yatmamalısınız. Sabahın en güzel zamanı o saate dek çoktan geçip gitmiş olur. Saat ona kadar işinin yarısını yapamayan biri, işinin diğer yarısını yapma şansını hepten kaybeder."
Bu ölüm, geride kalanlarda bir yandan memuriyetle ilgili olası yükselme, yer değiştirme hesaplarına yol açarken, bir yandan da ölenin yakın bir dost olduğu durumlarda hemen hep olduğu gibi "ölen ben değilim, o" duygusundan kaynaklanan bir sevinç de yaratmıştı.
"Gece lamba yanıp da rüzgar camlara vururken bir kitap alıp ateşin başına oturmaktan daha keyifli bir şey olabilir mi?"
"Gayet tabii"
"Görür gibi olduğunuz ülkelerde dolaşırsınız olduğunuz yerde kalarak, düşünceniz düşlerle sarmaş dolaş olur..."