İnsan kendini ne kadar çok seviyorsa, onu o kadar çok seven bir ruh eşini çeker kendine. Bir kişi kendini ne kadar değerli hissediyorsa ona o kadar değer veren bir ruh eşini çeker. Yani senin, kendinle olan ilişkin, eşinle kuracağın ilişkiye yansır.
Sahip olmadığımız şeylere bakarken, "Benim olsaydı nasıl olurdu?" diye düşünme eğilimindeyizdir ve işte böylece yokluğu hissederiz. Oysa bunun yerine sahip olduğumuz şeyler için sık sık şunu düşünmemiz gerekirdi: "Bunu kaybetsem ne olurdu?"