Bazen okumuşluk silâhtan daha iyi vurur Selim, neden dersen hayatı anlamasına yardım eder. Hayatı anlamazsan tutsak olduğunu bile bilemezsin, sana ne verirlerse kabul edersin, hak-kını arayamazsın. Boşuna mı bizim okullarda doğru dürüst ders yapmıyorlar, bir tek Kur'an-ı Kerim'i belleyelim istiyorlar.
Kur'an-ı Kerim'i okumak fena mı?
- Fena olur mu, okuyacaksın tabii... Ama ne demiş Hz. Peygamber: "Yarın ölecek gibi öbür dünya için, hiç ölmeyecek gibi bu dünya için çalışın." O hâlde Kur'an-ı Kerim'in yanın-da başka kitaplar da okuyacaksın. Bu dünyayı iyi öğrenmezsen, Kur'an'ı da anlamazsın... Papağan kuşu gibi bellersin yalnız. Onun da ne bu dünyaya hayrı olur, ne de öbür dünyaya, Allah "Size akıl verdim, kullanmasını bilin" diyor. "Kitabımı an-lamadan ezberlemeyin" diyor. Anladın mı?..
- Anladım.