Mustafa Erdem

Kitap yorumum
8/10
·125 syf.··
Beğendi
·
2023 4. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2023 22:21
Hicran Makamı Hicran Makamı kitabının yorumuyla sizlerleyim. Çocukluk döneminiz de veya gençlik yıllarınız da günlük tutunuz mu? Peki bir tanıdığınız günlüğünü aşırıp okumayı denediniz mi? Gerçekçi bir anlatımla Hicran'ın günlüğüne yazdığı yazılara şahitlik ediyoruz. O kadar masum , öyle içten ve duru bir anlatımı var ki okurken sizi geçmişe götürüyor. Hicran Makamı kitabından bahsedecek olursam; Selin, anne ve babasıyla epey yorucu bir yolculuğun ardından Mavra Köyü'nün ıssız yamacında kurulmuş Muhteşem Hanım Konağına geldiler. Burası Selin'in annesinin annesi Muhteşem Hanım'a aitmiş. Muhteşem Hanım, yıllarda çalışıp didinmiş ve binbir emekle bu düzeni kurmuş. Zamanında tüm aile bu konakta toplanıp mutlu mesut yaşarmış. Şimdi ise bu konak kaderine terk edilmiş ve atıl vaziyettedir. Konağın dış cephesinin boyası akmış ,merdivenleri çürümüş ve yer yer dökülüyordu. Selin'in annesi çantasından büyükçe bir anahtarlık çıkardı. Anahtarı kapıya yaktı ancak açılmıyor kilit paslanmıştı. Babası bir omuz darbesiyle açıyor ve içeri giriyorlar. Selin aklından "Kim bilir bu sofa da ne sohbetler edildi ya da hüzünlü anlar yaşandı," diye geçirmekte. Her yer toz içinde ve çatısı akıtıyordu.Selin'in anne ve babası Muhteşem Hanım konağını satmayı düşünüyor. Ancak önlerinde bir annesinin dayı kızı Hicran en büyük engeldi. Çünkü tek vasi o kalmıştı. Selin odaları tek tek gezerken, odalardan birinde bir defter buluyor. Merakla defteri eline alan Selin, defterin ilk sayfasını açıp baktığında "Hicran Makamı" yazılı olduğunu gördü. Yazı özenle yazılmıştı. Annesi çağırınca Selin alelacele defteri çantasına tıkıştırdı. Annesinin bu sayı kızı ve günlükte ismi yazan Hicran kim? Günlükte neler yazıyor olabilir? Her sayfası hüzün kokan bir kitaptı. Okurken kâh hüzünlendim kâh tebessüm
Roman
Hicran MakamıMustafa Erdem · Kitap Yurdu Doğrudan Yayıncılık · 03 okunma
Reklam
Geçmişi fotoğraflardan öğrenmek mümkün mü? Ne anlatabilir bugün bize, çoktan ölmüş bu insanların durgun ve suskun suretleri? Sadece zamanın geçip gittiğini. Herkes ölür. Her şey biter. Ama yine de hayatta aslolan telaştır. İstektir.
Sayfa 21·Kitabı okudu
Oysa ben hala aynı limandayım. Ama sor ki aynı heyecanda mıyım?
Sayfa 9·Kitabı okudu
Edebiyat
Hani zaman her şeyin ilacıydı? Öyleyse benim yaram neden kabuk bağlayacağı yerde kanamaya devam ediyordu?
Sayfa 93·Kitabı okudu
Onun tebessümü hayatın hala yaşanılır olduğunun ispatı gibiydi.
Sayfa 69·Kitabı okudu
Edebiyat
Reklam