Elif Şafak'ın ilk romanı olması sebebiyle okudum. Açıkçası sonraki romanlarında popüler kültürün esiri olduğunu düşünüyorum. İlk romanında böyle bir amaç gütmeyeceğini bildiğimden okudum. Kitapta bir dervişin seyr-ü sülukle kendisini tanıması, bulması anlatılıyor. Elif Şafak'ın dili akıcı ve kelimelerle nasıl oynayacağını çok iyi göstermiş bu kitapta. Mevlana Büyük Ödülü'nü de alan roman okunabilir, tavsiye ederim.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
çok hoş sürükleyici bir kitaptı kitapta ciddi bir emek olduğu çok belliydi,özellikle şemsin 40 kuralı ve anlattığı hikayeler ayrı bir renkti.kesinlikle okunmaya değer,insanın ruhunu dinginleştiren bir kitaptı...
Fakat ben bütün gayretime rağmen, içinde bulunduğum hayata ısınamadım. Bu hayatı anlayamadım. Benim eski ve manasız yaşayışımdan, bomboş çocukluk ve mektep hayatımdan büyük bir farkı olduğunu göremedim. Biliyorum: Pek akıllı olmayan bilgisiz bir kızım.
Tartışmasız mükemmel bir kitap... Hala okumadıysanız hemen almalısınız.Bazen gözyaşlarımın süzüldüğünü hissettim yanaklarımdan,bazen başka alemlere daldı düşüncelerim, bittiğindeyse uzun bir süre etkisinden kurtulamadım çok etkileyiciydi.