Psikologlar diyor ki:
1-Eğer bir insan saçma şeylere bile gülüyorsa, o kişi derin bir yalnızlık duygusu içindedir.
2- Eğer bir insan çok uyuyorsa, o kişi üzgündür.
3- Eğer bir kişi az ama hızlı konuşuyorsa, bir sır saklıyordur.
4- Eğer bir insan ağlayamıyorsa, o kişi güçsüzdür.
5- Eğer bir kişi anormal bir şekilde yemek yiyorsa o kişi gergindir.
6- Eğer bir insan basit şeyler için ağlıyorsa o kişi masum ve yumuşak kalplidir.
7-Eğer bir kişi saçma veya basit şeylere kızıyorsa, bu demektir ki o kişinin sevgiye ihtiyacı var…
İnsanları anlamaya çalışın.
İşte gerçekleşmişti sonunda: hırsızlık yapmak üzereydim, aşağılık bir süt hırsızı olmama az kalmıştı. İşte dahi yazarınız, tek öykülük yazar: bir hırsız. Başımı ellerimin arasına alıp öne arkaya sallanmaya başladım. Büyük allahım. Gazete manşetleri: gelecek vaad eden yazar süt çalarken yakalandı, J.C.Hackmuth’un desteklediği yazar hırsızlıktan tutuklandı, gazeteciler etrafımı sarmış, flaşlar patlıyor, demeç ver Bandini, nasıl oldu? Arkadaşlar, telifler sayesinde maddi sıkıntım yok, ama bir şişe süt çalan bir adam hakkında bir öykü yazıyorum, o duyguyu bilmek istedim, hepsi bu. Post'ta çıkacak öyküyü mutlaka okuyun, adını “Süt Hırsızı” koydum. Adreslerinizi verirseniz sizlere birer nüsha gönderirim.
Her yer karanlık pür-nur o mevki
Mağrip mi yoksa makber mi ya Rab
Ya habgah-ı dilber mi ya Rab
Rüya değil bu ayniyle vaki
Kabri çiçekten bir türbe olmuş
Dönmüş o türbe bir haclegaha
Bir haclegaha dönmüşse türben
Aç koynunu aç maşukanım ben
Söz: Mehmet Baha
Müzik: Abdulhak Hamit Tarhan
Hafız Burhan'dan
youtu.be/_1Ht5Mb9MG0
Hamiyet Yüceses'ten
youtu.be/DmmJfnkv3Ss
Nesrin Sipahi'den
youtu.be/DcdHat-b1o4
Tarkan'dan
youtu.be/lKMyW6fcEWQ
...her şeyden önce insan olma ve insanlaşma sorunu çözülmelidir.
Her sorunun temeli budur, ister sonra dine bağlı kalmak istemiş olalım, ister din dışı, ister sosyalist, ister onun karşıtı, ister ilerici, ister gerici;
sonradan izlemeyi ve ulaşılmayı dilediğimiz biçim ne olursa olsun, önce, bu sorun hepimiz için çözülmelidir...