Bir kişinin ölümünün unutturacağı şeyleri düşündüm. Sanki doğruymuş gibi umutsuzlukla kendimi bu düşünceye bırakmıştım. Fakat hayır . Kesinlikle doğru değil.
Ölüm pek az şeyi hiçliğe götürür , pek az şeyi. Kendimi sabırla, anıları canlandırmaya verdim. İşlenmiş kabahatler , gizli serüvenler , ufak tefek yüz kızartıcı şeyler vb. Bunların her biri için şunu soruyorum: Yani şu, benimle birlikte yok olacak mı? Sahiden benden başka hiçbir yerde izi kalmayacak mı bunun? Bir saat boyunca kafamı patlattım durdum.
Geçmişimde özel bir şeyin, benim dışımda kalmayacak bir eylemin, yalnız benim bilincimde kalacağına emin olmak için. Azıcık bir uzantı, azıcık bir maddi ve manevi bir sonuç, hiçbir düşünce tohumu benden sonra bir başkasının belleğinde canlanmayacak. Fakat anılarımdan her biri için olası bir tanık bulabilmek ya da bu olayları bilen ya da keşfeden biri - belki öyle biri ki, benden sonra da yaşayacak ve günün birinde bir derinden anımsama ile ...