İnsanı türlü türlü tanımlamışlar. "İnsan, gülen hayvan" demişler. "Düşünüyorum, öyleyse varım" demişler. "İnsan, düşünen hayvandır" demişler. "İnsan, konuşan hayvan - hayvan-ı natık" demişler. "İnsan, yaratıkların en olgunu ekmel-i mahlukat" demişler. Çok şey demişler insanlar, insan için...
Bana göre insan, işkence eden hayvandır. İnsandan başka işkence eden yaratık yok çünkü... Ama bu tanım da tam değil. Doğrusu şöyle olmalı: "İnsan işkence eden ve işkence çeken hayvandır."
'Eskiyor bütün bedenler. Ama acı çeken bir yüreği var ise bedenin, daha hızlı çürüyor o beden. Benim acı çeken bir yüreğim var Diego. Seni sevmeye başladığım o günden beri, acı çeken bir yüreğim var. Beni anlamadın demeyeceğim. Beni anladın. Zaten en dayanılmaz acı buydu. Sen beni anladın. Anladığın halde canımı yaktın Diego…'