İnsanı türlü türlü tanımlamışlar. "İnsan, gülen hayvan" demişler. "Düşünüyorum, öyleyse varım" demişler. "İnsan, düşünen hayvandır" demişler. "İnsan, konuşan hayvan - hayvan-ı natık" demişler. "İnsan, yaratıkların en olgunu ekmel-i mahlukat" demişler. Çok şey demişler insanlar, insan için...
Bana göre insan, işkence eden hayvandır. İnsandan başka işkence eden yaratık yok çünkü... Ama bu tanım da tam değil. Doğrusu şöyle olmalı: "İnsan işkence eden ve işkence çeken hayvandır."
"Ortak yaşam birliğinin tersine, olgun sevgi kişinin kendi bütünlüğünü, bireyselliğini koruyarak gerçekleştirdiği birliktir. Sevgi, kişiyi diğer insanlardan ayıran duvarları yıkan, onu diğerleriyle birleştiren, insanın içindeki etkin güçtür."