Bunu ancak şimdi anlıyordum. Kendimi bildim bileli bütün günlerimi, haberim olmadan ve nefsime itiraf edemeden, bir insanı aramakla geçirmiş ve diğer bütün insanlardan kaçmıştım
Sonra şunu anladım ki, Sonya, herkesin akıllı olmasını beklemeye kalksam bu çok uzun sürecek… Sonra şunu da anladım ki, böyle bir şey hiçbir zaman olmayacak, insanlar değişmeyecek… Onları değiştirecek kimse yoktur… Bunun için yorulmaya değmez.
Sen beni asla, asla tanımayan, bir su birikintisinin yanından geçercesine yanımdan geçip giden, bir taşa basarcasına üstüme basan, hep , ama hep yoluna devam eden ve beni sonsuz bir bekleyiş içerisinde bırakan sen, kimsin ki benim için?