Kırım savaşına gönüllü olarak katılan İslam Bey ve onun hasretine dayanamayıp erkek kılığına girerek arkasından giden Zekiye'nin hikayesi anlatılmıştır. Hem vatan sevgisini hem de aşkı konu alan muazzam bir eser.
kendimi artik o kadar yakın hissediyorum ki stefana duygularını, yaşamını, yaşadıklarını, acılarını düşüncelerini o kadar güzel anlatıyorki sürükleyip gidiyor.
Ve yine Jose saramago' nun harika kitaplarından biririnin sonuna geldim. Okuduğum en güzel kitabı oldu. Ve gerçekten hepsi birbirinden güzel kalemlerle ele alınmış.