Bir insanın özü ancak onu kaybettiğimizi görmek zorunda kaldığımızda, o insan bir veda sürecine girdiğinde ortaya çıkarmış. Bu süreçte söz konusu kişi birden bire, kendisi için artık yalnızca nihai ölümüne hazırlık anlamına gelen her şeyde kendi gerçeği yönünden tanınır hale gelirmiş.
Ona göre ben zaten daima her şey ve herkes tarafından sarsılmaya, her şey ve herkes konusunda kendime zararlı olacak şekilde derin düşüncelere dalmaya müsaitmişim.