Ferhat Tezcan

Ferhat Tezcan
@Fermason
Yeraltında ki beyaz gecelerde budala gibi ezilen kumarbaz Karamazovun, ölü evinde insancıklarla birlikte delikanlıca işlediği suç ve cezası.
Eğer bu kitap senin beğenini kazanırsa , ey mükemmel okur , emeğimin karşılığını alacağım demektir ; eğer beğenini kazanmazsa ben seni parmaklarımı şaklatarak ödüllendireceğim ve başımdan atacağım .
Sayfa 10 - jaguar yayınları 5. basım Kasım 2021
Ferhat Tezcan isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
Kitap iadesi mi yapsam acaba 🙂
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·308 syf.··
Beğendi
·
2022 26. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 19 Nisan 2022 12:20
Incelememe, Chicano (Meksika kökenli Amerikalı) romanı dalında 1971 yılında ödül almış bir kitap olduğunu söyleyerek başlıyorum. Fakat yazarın önsözde söylediği gibi; "Bir roman bir kültürü açıklamak için yazılmaz. O, kendi kültürünü yaratır." Rudolfo Anaya, kitabın büyük ölçüde otobiyografik unsurlar barındırdığından da bahsediyor. Gelenekçi bir anne ve daha dışa dönük bir babanın evladi olan Antonio, küçük bir kasabada yaşadığı olaylar neticesinde Tanrı'nın varligi ve gerekliliğini sorgular. Üstelik bunu papaz olma yolunda eğitim alırken yapar. Kötülük neden vardır ve Tanrı neden kötülere ve kötülüğe fırsat vermektedir? Gölde bir balık olarak yaşamına devam ettiğine inanılan altin bir Tanrı olmak daha iyi değil midir? Ultima isminde bazı özel iyileştirme yeteneğine sahip bir misafirin, parçalanmış ruhuna yardım ettiğini iddia etse de kitabın kurgusunda bunu çok hissedemedigimi söylemem lazım. Daha çok cadı olduguna inanılan Ultima'ya bir vefa borcunun yerine getirilme çabası gibi geldi bana. Çocuğun gözünden yazılan edebi eserlerin inandırıcılığı hep zorlayıcı gelmiştir bana! Bu kitap o noktada iyi olsa da vermek istediği şeyi tamamen verebilmiş mi emin olamadım. Yine de meraklısına tavsiyemdir. Keyifli okumalar dilerim.
Kutsa Beni, UltimaRudolfo Anaya · Can Yayınları · 200734 okunma
Ferhat Tezcan isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
Ben uzun incelemeleri okumayı sevmiyorum ama uzun incelememeleri okumayı seviyorum. Çünkü en doğal en içten en samimi onlar oldukları için... 😉
Puan vermedi·308 syf.··
Beğendi
·
2022 26. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 19 Nisan 2022 12:20
Incelememe, Chicano (Meksika kökenli Amerikalı) romanı dalında 1971 yılında ödül almış bir kitap olduğunu söyleyerek başlıyorum. Fakat yazarın önsözde söylediği gibi; "Bir roman bir kültürü açıklamak için yazılmaz. O, kendi kültürünü yaratır." Rudolfo Anaya, kitabın büyük ölçüde otobiyografik unsurlar barındırdığından da bahsediyor. Gelenekçi bir anne ve daha dışa dönük bir babanın evladi olan Antonio, küçük bir kasabada yaşadığı olaylar neticesinde Tanrı'nın varligi ve gerekliliğini sorgular. Üstelik bunu papaz olma yolunda eğitim alırken yapar. Kötülük neden vardır ve Tanrı neden kötülere ve kötülüğe fırsat vermektedir? Gölde bir balık olarak yaşamına devam ettiğine inanılan altin bir Tanrı olmak daha iyi değil midir? Ultima isminde bazı özel iyileştirme yeteneğine sahip bir misafirin, parçalanmış ruhuna yardım ettiğini iddia etse de kitabın kurgusunda bunu çok hissedemedigimi söylemem lazım. Daha çok cadı olduguna inanılan Ultima'ya bir vefa borcunun yerine getirilme çabası gibi geldi bana. Çocuğun gözünden yazılan edebi eserlerin inandırıcılığı hep zorlayıcı gelmiştir bana! Bu kitap o noktada iyi olsa da vermek istediği şeyi tamamen verebilmiş mi emin olamadım. Yine de meraklısına tavsiyemdir. Keyifli okumalar dilerim.
Kutsa Beni, UltimaRudolfo Anaya · Can Yayınları · 200734 okunma
Ferhat Tezcan
Yüreğinize sağlık. Keyifle okuyorken bir anda bitti incelememeniz. Keşke biraz daha uzun olsaydı. 👏👏👏
Türk’e iftira noktasında tiksindirecek klasik !!!
1/10
·1025 syf.··
2022 10. kitabı
·
24 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2022 15:11
Kitabı haklı olarak öven , mükemmel , en iyi olduğuna dair bir çok inceleme yazısı mevcut bunun üzerine yazacak çok fazla şeyim yok. Kitap tanrı inancı sorgulatmasıyla karakter analiziyle bir çok noktada iyi ama bir bölüm var ki neredeyse 2 sayfaya yakın Türklere ( Osmanlı’ya ) yazdığı iftira dolu cümleler beni yazardan da kitaptanda tiksindirdi. Türklerin tatlı sevdiği benzetmesi( anne kucağından bebek alıp onu güldürüp tam bu mutluluk anında bebeği öldürmesi iftirası ) üzerine nasıl bebek katili olduğunu bebek, kadın ,çocuk tecavüzcüsü vs vs alçakça yazılmış 2 sayfa… Bunu gördükten sonra merak ettim benden başka bu konuda rahatsızlık duyan tepki koyan okur var mı diye ama göremedim, klasik övücüler bu noktaya değinmeden geçmiş gitmiş , bu da fazlasıyla üzdü. Okumasanız çok şey kaybedersiniz çünkü Avrupa’nın, Rusya’nın ne kadar Türk düşmanı olduğunu hatırlamamız için tespitleri olan bir kitap bu fazlası değil!!!
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,4bin okunma
Ferhat Tezcan isimli okura yanıt verildi
Ferhat Tezcan
Anlaşılan o ki; size tıpkı Bilal'e anlatır gibi anlatmalıyım anlayabilmeniz için. Sizin eleştirmek dediğiniz kitap ve yazarını tiksindirici bulduğunuzu söylemekten başka bir şey değil. Bu mu eleştiri? Deseniz ki; Dostoyevski'nin bu eserin de Türklere yönelik olumsuz düşüncelerini doğru bulmuyorum. Açıkçası Türk düşmanlığı açıkça belirtiyor... gibi. Bu bir elestiridir. Bunun arkasından eğer kuşku götürmez gerekçeleriniz var ve bu gerekçeleri de sunarsanız o zaman sizi tebrik bile ederdim. Siz ya eleştirinin ne olduğunu bilmiyorsunuz ya da milliyetçi duygularınız mantıklı akıl yürütmenize engel oluyor. Kaldı ki; Osmanlı askerinin, Gerek Kafkaslarda gerek Balkan ve Kuzey Afrika da başka toplumların zenginliklerini talan ve yağmaya yönelik işgale giderlerken ganimet olarak , işgal edilen halkların kadınlarına çocuklarına tecavüz etmediklerini aklınız alıyor mu? Bu mümkün mü? Aylardır kadın yüzü görmemiş Osmanlı askerî, İslam'ın kendisinde var olan ganimet elde etmek hakkını kullanmamış olabilir mi? Yuzbinlerce Osmanlı askeri hem de. Siz ya çok safsınız ya da dünyada savaşların aynı zamanda nelere sebep olduğundan bir habersiniz. Şimdi soruyu değiştirelim. Diyelim ki; Tayyip Erdoğan'ın kitabını okudunuz ve o kitapta sizin asla tasvip etmeyeceniz yazılarla karşılaştınız. Bu durumda falanca tiksindirici kitap ve onun tiksindirici yazarı diyebilir miydiniz? Diyemezdiniz çünkü CB'ına hakaretten hakkınızda çok ama çok büyük bir ihtimal soruşturma açılırdı. Bana kalırsa siz önce eleştirinin ne olduğunu bir öğrenin.
Türk’e iftira noktasında tiksindirecek klasik !!!
1/10
·1025 syf.··
2022 10. kitabı
·
24 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2022 15:11
Kitabı haklı olarak öven , mükemmel , en iyi olduğuna dair bir çok inceleme yazısı mevcut bunun üzerine yazacak çok fazla şeyim yok. Kitap tanrı inancı sorgulatmasıyla karakter analiziyle bir çok noktada iyi ama bir bölüm var ki neredeyse 2 sayfaya yakın Türklere ( Osmanlı’ya ) yazdığı iftira dolu cümleler beni yazardan da kitaptanda tiksindirdi. Türklerin tatlı sevdiği benzetmesi( anne kucağından bebek alıp onu güldürüp tam bu mutluluk anında bebeği öldürmesi iftirası ) üzerine nasıl bebek katili olduğunu bebek, kadın ,çocuk tecavüzcüsü vs vs alçakça yazılmış 2 sayfa… Bunu gördükten sonra merak ettim benden başka bu konuda rahatsızlık duyan tepki koyan okur var mı diye ama göremedim, klasik övücüler bu noktaya değinmeden geçmiş gitmiş , bu da fazlasıyla üzdü. Okumasanız çok şey kaybedersiniz çünkü Avrupa’nın, Rusya’nın ne kadar Türk düşmanı olduğunu hatırlamamız için tespitleri olan bir kitap bu fazlası değil!!!
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,4bin okunma
Ferhat Tezcan
İnsanlık tarihinin en büyük bir kaç eserinden biri için tiksindirici demek, üstelik o tarihlerde Rus ve Türkler arasında ki şiddeti savaşları göz ardı edip, nasıl ki bir Türk'ün bir Rus için düşmanca hisler beslemesinin anormal olmayacağı gibi bir Rus'un da bir Türk için aynı duygulara sahip olmasının kaçınılmaz olduğu gerçeğini hiçe saymak ve Tarihin en büyük insanlarından birine hakaret etmek... Ağzıma çok acayip kelimeler geliyor ama neyse...