Eğer bu kitap senin beğenini kazanırsa , ey mükemmel okur , emeğimin karşılığını alacağım demektir ; eğer beğenini kazanmazsa ben seni parmaklarımı şaklatarak ödüllendireceğim ve başımdan atacağım .
Incelememe, Chicano (Meksika kökenli Amerikalı) romanı dalında 1971 yılında ödül almış bir kitap olduğunu söyleyerek başlıyorum. Fakat yazarın önsözde söylediği gibi; "Bir roman bir kültürü açıklamak için yazılmaz. O, kendi kültürünü yaratır."
Rudolfo Anaya, kitabın büyük ölçüde otobiyografik unsurlar barındırdığından da bahsediyor. Gelenekçi bir anne ve daha dışa dönük bir babanın evladi olan Antonio, küçük bir kasabada yaşadığı olaylar neticesinde Tanrı'nın varligi ve gerekliliğini sorgular. Üstelik bunu papaz olma yolunda eğitim alırken yapar. Kötülük neden vardır ve Tanrı neden kötülere ve kötülüğe fırsat vermektedir? Gölde bir balık olarak yaşamına devam ettiğine inanılan altin bir Tanrı olmak daha iyi değil midir? Ultima isminde bazı özel iyileştirme yeteneğine sahip bir misafirin, parçalanmış ruhuna yardım ettiğini iddia etse de kitabın kurgusunda bunu çok hissedemedigimi söylemem lazım. Daha çok cadı olduguna inanılan Ultima'ya bir vefa borcunun yerine getirilme çabası gibi geldi bana.
Çocuğun gözünden yazılan edebi eserlerin inandırıcılığı hep zorlayıcı gelmiştir bana! Bu kitap o noktada iyi olsa da vermek istediği şeyi tamamen verebilmiş mi emin olamadım. Yine de meraklısına tavsiyemdir. Keyifli okumalar dilerim.
Incelememe, Chicano (Meksika kökenli Amerikalı) romanı dalında 1971 yılında ödül almış bir kitap olduğunu söyleyerek başlıyorum. Fakat yazarın önsözde söylediği gibi; "Bir roman bir kültürü açıklamak için yazılmaz. O, kendi kültürünü yaratır."
Rudolfo Anaya, kitabın büyük ölçüde otobiyografik unsurlar barındırdığından da bahsediyor. Gelenekçi bir anne ve daha dışa dönük bir babanın evladi olan Antonio, küçük bir kasabada yaşadığı olaylar neticesinde Tanrı'nın varligi ve gerekliliğini sorgular. Üstelik bunu papaz olma yolunda eğitim alırken yapar. Kötülük neden vardır ve Tanrı neden kötülere ve kötülüğe fırsat vermektedir? Gölde bir balık olarak yaşamına devam ettiğine inanılan altin bir Tanrı olmak daha iyi değil midir? Ultima isminde bazı özel iyileştirme yeteneğine sahip bir misafirin, parçalanmış ruhuna yardım ettiğini iddia etse de kitabın kurgusunda bunu çok hissedemedigimi söylemem lazım. Daha çok cadı olduguna inanılan Ultima'ya bir vefa borcunun yerine getirilme çabası gibi geldi bana.
Çocuğun gözünden yazılan edebi eserlerin inandırıcılığı hep zorlayıcı gelmiştir bana! Bu kitap o noktada iyi olsa da vermek istediği şeyi tamamen verebilmiş mi emin olamadım. Yine de meraklısına tavsiyemdir. Keyifli okumalar dilerim.
Kitabı haklı olarak öven , mükemmel , en iyi olduğuna dair bir çok inceleme yazısı mevcut bunun üzerine yazacak çok fazla şeyim yok.
Kitap tanrı inancı sorgulatmasıyla karakter analiziyle bir çok noktada iyi ama bir bölüm var ki neredeyse 2 sayfaya yakın Türklere ( Osmanlı’ya ) yazdığı iftira dolu cümleler beni yazardan da kitaptanda tiksindirdi.
Türklerin tatlı sevdiği benzetmesi( anne kucağından bebek alıp onu güldürüp tam bu mutluluk anında bebeği öldürmesi iftirası ) üzerine nasıl bebek katili olduğunu bebek, kadın ,çocuk tecavüzcüsü vs vs alçakça yazılmış 2 sayfa…
Bunu gördükten sonra merak ettim benden başka bu konuda rahatsızlık duyan tepki koyan okur var mı diye ama göremedim, klasik övücüler bu noktaya değinmeden geçmiş gitmiş , bu da fazlasıyla üzdü.
Okumasanız çok şey kaybedersiniz çünkü Avrupa’nın, Rusya’nın ne kadar Türk düşmanı olduğunu hatırlamamız için tespitleri olan bir kitap bu fazlası değil!!!
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,4bin okunma
Kitabı haklı olarak öven , mükemmel , en iyi olduğuna dair bir çok inceleme yazısı mevcut bunun üzerine yazacak çok fazla şeyim yok.
Kitap tanrı inancı sorgulatmasıyla karakter analiziyle bir çok noktada iyi ama bir bölüm var ki neredeyse 2 sayfaya yakın Türklere ( Osmanlı’ya ) yazdığı iftira dolu cümleler beni yazardan da kitaptanda tiksindirdi.
Türklerin tatlı sevdiği benzetmesi( anne kucağından bebek alıp onu güldürüp tam bu mutluluk anında bebeği öldürmesi iftirası ) üzerine nasıl bebek katili olduğunu bebek, kadın ,çocuk tecavüzcüsü vs vs alçakça yazılmış 2 sayfa…
Bunu gördükten sonra merak ettim benden başka bu konuda rahatsızlık duyan tepki koyan okur var mı diye ama göremedim, klasik övücüler bu noktaya değinmeden geçmiş gitmiş , bu da fazlasıyla üzdü.
Okumasanız çok şey kaybedersiniz çünkü Avrupa’nın, Rusya’nın ne kadar Türk düşmanı olduğunu hatırlamamız için tespitleri olan bir kitap bu fazlası değil!!!
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,4bin okunma