Bu eser için kısa yorumum; tüketmesi kolay hazmı zor bir kitap. Ben çevremde okumayan herkese okuttum. Kitap hakkında karşılıklı olarak düşüncelerimizi paylaştık. ''Kitap kimi eleştiriyor? Yönetenleri mi? Halkı mı? İnsanları mı? Sistemi mi?... Bize kalırsa bu kitap direkt olarak yönetilenleri yani halkı eleştiriyor. Kitapta sıklıkla geçen ''Pano''yu medya olarak değerlendirirsek, gördüklerimizi, duyduklarımızı iyi analiz etmediğimiz, eğitim seviyemizi yükseltmediğimiz sürece ezileceğiz. Alışkanlıklar ve hafıza EĞİTİLMİŞ bir topluma zarar veremez. Ya da tam aksi olur, olmaktadır.