Yazık sevgime diyor birisi
Güzel gözlü bir çocuğun bile
O kadar korunmuş bir yazı yoktu
Ne denmelidir bilemiyorum
sevgim acıyor
Gemiler gene gelip gidiyor
Dağlar kararıp aydınlanacaklar
Ve o kadar
Turgut Uyar
Bu kitap bana çok vahşi geldi çok dehşet... İyi anlamda bir dehşet değil. İçinde ada geçen hiçbir kitabı sevemiyorum. Her ne tür ise artık bu tür kitaplardan istediğim verimi alamıyorum. Mutlaka okunması gerekenler listelerinde çokça gördüğüm için alıp okudum belki yanılırım diye... Aslında sembolik dil ile anlatılmak istenen oldukça değerli. Akıllıca. Beklentimin daha üstüne çıkardı bu durum kitabı. En azından tahlile, analize değer bir derinlik buldum. Bir adada, birçok çocuğun mücadelesi anlatılıyor ve bu süre içinde işler gittikçe çirkinleşiyor. Bu kitabı okuyanlar edebi tahlilleri mutlaka incelemeli. Ancak öyle anlaşılıyor bazı şeyler. Vahşilerin dehşeti diyorum ben bu kitaba.
Tüm iyi kitapların okunması, geçmiş dönemlerde bunları kaleme almış en saygın kişilerle sohbet, hatta bizimle en seçkin düşüncelerini paylaştıkları ve üzerine çalışılmış bir sohbet gibidir.