“Bundan sonra benim dışımda olan her şey bana yabancı. Bu dünyada ne yakınım ne benzerim ne de kardeşlerim kaldı. Bu dünyaya yabancı bir gezegenden düşmüş gibiyim.”
“Toplum içinde yaşamanın bütün zevkini yüreğimden söküp aldılar. Artık bu yaşta o zevki duyamam. Artık çok geç. Bundan sonra iyilik de kötülük de yapsalar benim için fark etmez ve çağdaşlarım ne yaparlarsa yapsınlar benim için bir şey yapamazlar.”
“İşte, yeryüzünde yalnızım. Kendimle baş başayım. Artık ne kardeşim var ne bir benzerim ne dostum ne de ait olduğum bir toplum. İnsanların en şefkatlisi, en cana yakını bu insanlar arasından sözbirliği ile dışlandı.”