Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı?Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması...Içimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu...Içimizde şeytan yok..Içimizde ACİZ var...Tembellik var...Iradesizlik,bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: HAKİKATLERİ GÖRMEKTEN KAÇMAK itiyadı var...
Insan yaşadığı yere benzer
O yerin suyuna,o yerin toprağına benzer
Suyunda yüzen balığa
Toprağını iten çiçeğe
Dağların tepelerinin dumanlı eğimine
Edip Cansever/Mendilimde Kan Sesleri
"Hayattan öğrendiğim bir şey var.Her yerde kötülük çok kuvvetli ve zor yeniliyor.Iyilik daha zayıf kalıyor.
Dünyada kötülük daha örgütlü ve daha plânlı, iyiliğin içinde zaten bir SAFLIK var.Bu yüzden dünyanın her yerinde kötülük saflığı yeniyor."
Acaba öyle mii?......Ne dersiniz...
Zaten bir yerde kötülük varsa, oradaki herkes biraz suçludur....
Hikayeye göre, genç bir adam Sokrat'a nasıl bilge olunabileceğini sormuş
."Benimle gel." demiş Sokrat.
Delikanliyi alıp nehre götürmüş,başını suyun altına sokmuş.Delikanliyi havasız kalana kadar orada tutmuş.Sonra bırakmış.
Delikanlı doğrulunca, Sokrat ona sormuş:"Başın suyun altındayken en çok neyi arzuladın?
"Hava arzuladım." demiş delikanlı.
Sokrat başını yavaşça sallamis "Bilgeligi de, kafan suyun içindeyken havayı arzuladığın kadar arzuladiginda, ona sahip olursun." demiş.