Kitlelerin dine karşı ilgisizliği halk için çok tehlikeli bir hastalığa dönüşebilir. Ciddiyetten uzak gençlik ve akıl fakiri liberal düşünürler, dinsizliğin özgür düşüncesinin yansıması olduğunu söylemekle büyük bir hata yapıyorlar.Dinsizlik---manevi fakirlik ve hastalıklı ruh halinin belirtisidir. Dinsizlik-halkin sahip olduğu bütün kutsal değerlerin ölmesidir. Bunun sonucu olarak ,insanlar hayvani duyguların esiri olur,maneviyatsizlik ahlaksızlık, kaba egoizm ,hırsızlık ve had safhaya varan duygusal çöküntü başlar.
"Hayattaki aşırı düzensizliğin başlıca nedenlerinden birisi herkesin hayatta ıyi bir düzen kurmaya çalışması, fakat hiç kimsenin hayatın kendisini düzene sokmak istememesidir"
Herkes hayattan mümkün olduğu kadar fazlasını almaya çalışırken, hayata da bir şeyler katmak gerektiğini düşünen yok.Egoist ,hırsız, istismarcı ve asalak olarak atıldıkları hayatın anlamını bu asalaklikta görüyorlar.
Temyiz dilekçem reddedilmişti." Öyleyse öleceğim demek ki." Bu düşüncede hicbir tereddütlü taraf yoktu. Fakat herkes bilir ki hayat, yaşanmak zahmetine değmeyen bir şeydir. Aslında otuz ya da yetmiş yaşında ölmenin önemli olmadığını bilmez değilim; çünkü her iki durumda da gayet doğal olarak başka erkeklerle başka kadınlar yine yaşayacaklar ve bu, binlerce yıl devam edecektir.
Kapitalizm sömürdüğü çoğunluğu, isteklerini çok sınırlı bir biçimde tanımlamaya zorlayarak sürdürür varlığını.Bir zamanlar bu sonuç çok yaygın bir yoksullukla sağlanıyordu. Bugünse gelişmiş ülkelerde halka istenecek, istenmeyecek şeylerin ne olduğunu, yanlış ölçütleri zorla kabul ettirerek işlevini sürdürüyor.
Ben bu adamın ciğerini bilirim, sen nereden bileceksin onları.Ben bilirim ben.Zan işte budur. Inanılmaz eminsinizdir. Yargılarınızı öyle bir yerleştirmişsinizdir ki...