Zweig, 7 sene aradan sonra odasına gelen beyaz bir kadının, koloni doktorunu nasıl etkilediğini ve doktorun, bir kere görmüş olduğu ve kendisine kibirle bakan ancak kendisinin de doktordan etkilendiği bir kadını canından vazgeçecek kadar sevmesini bir yolcu vasıtasıyla anlattığı harika, dramatik ve bir o kadar da içine çeken bir yapıt.
"Hayatta var olan tüm duyguların, soyut ve somut olayların içindeki küçük noktalara büyük dokunuşlar yapan bu kitap, eminim hayatınızın dönüm noktalarından biri olacaktır. Cibran, sıradan gibi görünen şeylerde bile ince detayları buluyor bunu da sizin anlamanızı sağlıyor. 'iyi ki okumuşum' diyeceğiniz ve hayatınıza uygulamak isteyeceğiniz nadir kitaplar birisidir."