Biz, başkalarının bile benimsediği şanlı millî adımızı taşırken, onlar, kendilerini idare etmek üzere çağırıp başlarına geçirdikleri Norman "Rus" boyunun adını almıştır. Soyumuzun ve milletimizin adı olan "Türk"ün mânâsı "kuvvet" veya "medenî=türeli" demekken, onların millî adı İslav'ın kendi dillerindeki anlamı "köle"dir. Biz Tanrı Dağlarında doğduk. Onlar Pripet bataklıklarından fırladılar.
Biz, insanlığın tarihine ve fikir dünyasına Aristo'dan sonra "ikinci öğretmen" olarak kabul edilen Fârâbî'yi verdik. Onlar ancak Korkunç İvan'ları, Deli Petro'ları yetiştirdiler.
Moskofla dostluk yapılabileceğini sananlar, geçmişe dikkatli bir göz atmalıdır.